Hallo mede turbine bouwers

Dat heb ik Martin een aantal jaren geleden geloof ik ook al eens aangeraden. Die jongen realiseert zich niet dat hij goud in handen heeft ;)
 
Vanavond verder gegaan aan de kleine

De brandkamer is bijna af ,op de gaatjes en de sticks na.




Van het weekend wil ik de komplete kamer klaar hebben , schieten we weer een beetje op


Groetjes,

Martin.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gerald.

Hij is 60mm , en is 4mm kleiner dan de 40RS.
Hij heeft een gegoten turbine wiel en een aangepaste compressor.

Ik hoop dat ie snel loopt ,kan ik verder met m,n andere projecten.

Mvg,

Martin.
 
De motor is klaar.

Ik heb zo,n beetje alles veranderd wat mogelijk was.
Gewicht 340 gram , dus valt niet tegen .

Vrijdag ,of zaterdag proefdraaien .

alles is eenvoudiger gemaakt ,sneller in en uit elkaar.

Mvg,

Martin.
 
Laatst bewerkt:
Even een mededeling.

Voor de mensen die een turbine aan het bouwen zijn met afwijkende maten , er staan nu mooie compressor wieltjes op ebay.
Gewoon naar ebay nederland gaan ,en dan turbine intypen .
Dan zie je ze vanzelf.

Groetjes,

Martin.
 
Het ging sneller dan ik dacht ,dus vanavond al de maiden run gemaakt met de kleine jw 36.
Maar nog niet goed hoor,de ngv is veel te open , te veel doorkijk.
John wou persee weten ,of die werkte , maar niet dus.
De verkleuring van de verbrandings kamer is weer gewoon goed he , helemaal vooraan , en prachtig gelijk .
De motor heeft vanavond kort 90.000 tpm gedraaid, maar dit was wel met de gaskraan open ,en perslucht ,als die weg ging ,zakte de motor langzaam af in toeren ,en kwamen er vlammen ,niet geel ,prachtig blauw .
Wat heel opvallend was ,was de lage egt, die kwam ondanks de openstaande ngv ,niet boven de 480 uit.
Fantastisch , dus even een nieuwe ngv maken ,en dan weet ik zeker dat er weer een goed draaiend motortje richting Engeland gaat.

Ik heb ook een injectie ring uitgeprobeerd met 0.4mm o.d naaldjes , werkt prima,en start heel netjes op zonder vlammen.

Groetjes,

Martin.
 
Laatst bewerkt:
Dat is héél mooi Martin, dus gaat goed komen met het kleintje.

Bij mij begint het ook te vorderen. Verbrandingskamer is klaar. Ik zit nog op de slijpstenen te wachten, hadden gisteren al binnen moeten zijn.

Grtz,

Henri
 
Jullie zullen vast denken , ik hoor niks van Martin en de JW36.

Nou dat klopt ,want daar heb ik op het ogenblik een beetje ruzie mee.
De motor wil niet doen wat ik wil ,namelijk lopen

Ik heb zo,n beetje alles geprobeerd , maar hij vertikt het gewoon.

Maar wees maar niet bang , die motor gaat goed lopend uit de werkplaats weg, reken daar maar op.

Morgen weer verder ,

Mvg,

Martin.
 
Jullie zullen vast denken , ik hoor niks van Martin en de JW36.

Nou dat klopt ,want daar heb ik op het ogenblik een beetje ruzie mee.
De motor wil niet doen wat ik wil ,namelijk lopen

Ik heb zo,n beetje alles geprobeerd , maar hij vertikt het gewoon.

Maar wees maar niet bang , die motor gaat goed lopend uit de werkplaats weg, reken daar maar op.

Morgen weer verder ,

Mvg,

Martin.

Nou Martin, komen we effe samen, jij een schouder van mij en ik een schouder van jou, en dan effe janken.
Maar eh..................................................... dan weer verder he.
Gelukkig weinig flats bij jou in de buurt, je zou maar eens op het idee komen he.

Ger.
 
Heee Ger.

Dat helpt altijd ,even uithuilen en opnieuw beginnen.

Maar morgen weer gewoon doorgaan hee.

Je hoort het wel .

Mvg,

Martin.
 
Ik ben zeer benieuwd waarom het motortje niet loopt. Echt enorm leerrijk dit draadje.
Bedankt Martin om al je ervaringen te delen !!!
 
re

Heee Ger.

Dat helpt altijd ,even uithuilen en opnieuw beginnen.

Maar morgen weer gewoon doorgaan hee.

Je hoort het wel .

Mvg,

Martin.

De eerste gedachten die in mij op kwamen als Martin het lukt de turbine in 1 keer voor elkaar te krijgen Stop ik er mee.
Het is niet zo gemakkelijk ,het is gewoon door gaan tot resultaat bekomen is.
Het gaat je lukken succes Gerrit Jan
 
@ Jacques.

Oh , ik dacht al wat ruikt ie zoet.

Dat ik limonade siroop in mijn motor gegoten heb is niet zo erg ,maar wat heb jij op je vla gegoten ?


@ u4eake
Ja ik leg alles hier altijd keurig netjes uit .
Soms zul je me moeten missen op het forum ,maar dan ben ik juist druk bezig.

@Gerrit Jan

ik ben geen helderziende hoor , ik moet ook alles maar uitproberen ,en net zolang doorgaan tot dat het lukt.
Het belangrijkste is dat je telkens 1 ding tegelijk doet , en opschrijft.
Zo ,vanavond weer siroop stoken ,uhh kero bedoel ik.
Mvg,


Martin.
 
Hallo Jongens.

De kleine motor is klaar

Hij is super koud , maar moet nog wel even draaien met een stuwcone.

2kg stuwdruk zal geen moeite zijn.

Even conclusie: wat was het waarom de motor niet draaide.

De compressor ,en een te dichte diffusor.
Even de vijl er in en klaar , die compressor had ik nog liggen ,maar was eigenlijk te groot.
Dus van 41mm afgedraaid naar 37.5 mm en dat kon nog net ,anders haal je de druk zone weg.

Dit is een record ,want de 40RS draaide pas na een maand.

Ik zal even kijken of ik er een video van kan maken ,mischien zondag even doen.

Mvg,

Martin.
 
Laatst bewerkt:
klasse

TAART.

Mag het eigenlijk niet zeggen, maar van jou had ik dit wel verwacht, enne zonder prof of ing papieren hé.
Gefeliciteerd Martin en we zien het filmpje tegemoet.

Ger.
 
Dank je wel Ger , ik ga er zeker 1 op drinken.

Dit is een record , en heel leuk en leerzaam om te doen .
Ongeveer een week bezig geweest ,en klaar.

Groetjes,

Martin.
 
:proost:

Het wordt mooier en mooier we kijken al uit naar een filmpje :yes:


Met zulke motortjes moeten er toch hele leuke modellen te bouwen zijn, meer motorigen etc. ;-)
 
Back
Top