Hallo mede turbine bouwers

Soms werken er volgens mij maar 3 van de vier.
Dat heeft te maken met de klasse waarin ze rijden volgens mij.
Toch winnen de turbines vaak niet toch?
Maar ik vind het gaaf.
Bij sommige laten ze er nog een lekker fikkie uit de uitlaten komen.
Heerlijk.

Maar sturen jullie via de voorwielen?
Of ook door de achterwielen te remmen?
Sorry dat ik misschien erg domme vragen stel, maar ik heb het nog nooit gezien in het echt.

@ Gerald.

Ja dat is een mooie machine he , ze zijn hem nu aan het ombouwen ,en er zal waarschijnlijk tegen de 8000 pk uit gaan komen (komt een sterkere versie turbine op)

Ik wil eigenlijk de Rising star gaan bouwen ,maar ik hoor niks over de nieuwe puller.

Afwachten maar , en kijken wat er in Ahoy voor de sleepwagen komt.

Jou motor loopt ook niet verkeerd , en die 700 ml /min ja het moet ergens vandaan komen toch? 18kg

Mvg,

Martin.

Hallo Bertus
Nou ,dat gaat wel veranderen.
De zuiger motoren net als v8 en v12 zijn qua punten telling voor het vermogen altijd milder berekent dan turbines.

Maar dat word dit jaar anders ,dus denk ik dat we wel een paar turbine overwinningen gaan zien.

Sturen doe ik eigenlijk nooit , is enkel maar mogelijk door snel gas eraf te doen ,bijsturen ,en opnieuw weer gasgeven.

De voorwielen moeten eigenlijk al na twee meter zo,n 3 cm los van de grond zijn en blijven hangen, dan heb je de perfecte balans en druk op de achter wielen.
Er zijn er bij ons wel die remmen hebben , maar dit kost vermogen ,dus doe ik het zelf niet.

Als je differentieel ,want dat is bij ons verplicht, goed werkt ,dun kun je de pullers redelijk in de baan houden.
Is de baan verschillend van grip , dan zet ik meestal de puller met sleepwagen aan de kant van de baan en stuur langs de slechte plek , maar dit niet zo eenvoudig.
De snelste run die ik ooit gereden heb , was vanaf de start 3.5 seconden over 12 meter lengte.
Met een gewicht van rond de 18 kg

Mooi voor het publiek om te zien .

Mvg,

Martin.

Hallo allemaal.

Even een update omtrent de pullers
De twee turbine pullers zijn klaar ,en zijn weer netjes bij gewerkt .

P1010306.jpg

P10103072.jpg

P1010309.jpg

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Bedankt jongens.

Als ze het net zo goed doen als dat ze er uit zien ,dan heb ik geen klagen.

Groetjes,

Martin.

netjes martin, schitterend :D

ff vraag he, heb jij de second stage, en dan bedoel ik powerturbine, interstage NGV en spider, ook zelf gemaakt voor de Wren Mw 54? Zeg maar de onderdelen tussen je gearbox en je gewone turbine. Wren verkoopt deze onderdelen namelijk ook maar dan voor ongeveer evenveel als dat ik nu kwijt was voor de onderdelen.....

Gr. Rik

Hallo Rik

Ik heb op uitzondering van de twee turbine wielen alles zelf gemaakt.
Dit heb ik gedaan omdat heel het powerturbine gedeelte bijna een kg weegt.
Ik heb dit dus speciaal voor de micropulling heel licht gemaakt ,maar toch stevig genoeg om de kracht aan te kunnen.
De komplete wren motor weegt 2400 gram, maar mijn motor weegt maar 1600 gram ,anders had ik nooit in de 4.5kg klasse kunnen rijden.
eigenbouw54motorenfreepower2.jpg

freepower54motor2.jpg

Groetjes,

Martin

aha, bedankt martin,

en hoe heb je de spider gemaakt? dat ding die de astunnel van de 2nd stage vasthoudt

Wren heeft hiervoor nl een tamelijk ingewikkeld ding

Daar heb ik allemaal plaatjes van 1mm dik rvs voor gebruikt.(10x)
Die heb ik eerst met tig aan de binnen ring vast gelast , en toen mallen gemaakt.

Sneetjes in de buitenring gemaakt en de plaatjes er in gelast , eigenlijk het zelfde als bij jou in de tekening van de motor de ngv gemaakt is .

Ik zal even kijken of ik de site nog kan vinden waar dit ook in stond.

Mvg,

Martin.

Helaas Rik , ik kan hem niet meer vinden.

Jammer ,want hier stond precies in hoe hij de spin maakte.

Groetjes,

Martin.

Prachtig spul martin :) En omdat je alles zelf hebt gemaakt ipv gekocht is het helemaal te gek ;) En dat het nog zo presteerd, top :)

Dank je wel Tadango.

Ik vind altijd , als het dan niet presteerd , dan moet het toch mooi zijn om naar te kijken.

Gelukkig is de prestatie goed , en vind het publiek het altijd schitterend

Groetjes,

Martin.

Vandaag begonnen aan een kleiner motortje

Ik heb de mallen gemaakt om de voor en achterkant van de kamer te persen.
Het kamertje word 49 mm diameter ,met 12 sticks.

Er zitten andere technieken in dit motortje, wat trouwens 60mm diameter is.

Ik zit dus voorlopig nog even in die kruimeldieven business.
.
Tot zover het turbine gebeuren.
Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Ja, als ik 100.000 euro in een jaar verdien mischien.

Nee hoor lekker hobbyen.

Ik heb trouwens bericht terug gehad Van Wren turbines over het filmpje van de kleine freepower.

Ze konden het niet geloven dat ie zo fel was .
Ze komen naar Helchteren en willen hem zien .

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Ja, als ik 100.000 euro in een jaar verdien mischien.

Nou...............

Ik heb trouwens bericht terug gehad Van Wren turbines over het filmpje van de kleine freepower.

Ook Felipe Nieto van Jetcentral vond het schitterend om te zien.

Ik zou er werk van maken, misschien kun je het idee verkopen aan een van hun, dan zit je misschien wel aan die ton per jaar:D

Grt.

Back