Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Koos, beste man, je weet toch dat het woord 'snel' eigenlijk een soort vloek is voor deze hobby. Evengoed ben je wel leuk bezig met je Victory,
Teveel foto’s voor deze up-date dus maar snel verder met deel twee voor vandaag......
Daar heb je weer helemaal gelijk in Piet, dus ik zal deze post maar eens “snel” gaan aanpassenKoos, beste man, je weet toch dat het woord 'snel' eigenlijk een soort vloek is voor deze hobby. Evengoed ben je wel leuk bezig met je Victory,![]()
Dat was ik ook van plan voordat de masten definitief geplaatst gaan wordenOok hier is mijn tip weer: als er blokken aan de oogjes rond de bazaanmastvoet moeten geknoopt worden, doe het nu, want straks kan je er niet meer bij.
Okee Jan, zal nog eens even kijken, maarruh ik zie maar een fotoKoos,
Een tip. De 8 L-vormige onderdelen van je vorige update zijn bedoeld om touwen op te beleggen. In het echt zitten daar schijven in. Je zou er dus ook gaten in kunnen boren om daar later touwen doorheen te halen.
Ach ik reken nog wel een keer af met jou HenkWeer een aantal zaken gezien en gelezen die niet vermeld worden in de Mantua kit.
Ik heb de gaatjes destijds gewoon naast de staanders geboord (witte puntjes) omdat de onderdeeltjes erg klein zijn en de lijnen ong. belegd als op een korvijnnagel. Je hebt ze later wel nodig want er komt heel wat tuigage op de Victory. DeA. zet nog niet eens alle tuigage, maar dan heb je ze evengoed nog nodig. Als je de lijnen hebt belegd vallen de gaatjes helemaal niet op...Okee Jan, zal nog eens even kijken, maarruh ik zie maar een foto![]()
Die heb ik volgens mij al in de bb langs zien komen Piet, samen met een klamp en wat oogjes tegen de verschansing aan stuurboord, maar bedankt voor de tipIk heb nog een tip voor je Koos, Als je nog ergens een klamp of een 'kikker' hebt liggen, dan is dat wel handig om die voor op één van de knieën te zetten, waar je dan later het halende part van de boomschoot op kan beleggen
Niet volgens de beschrijving Ronk, je vind ze overal op al mijn modellen.Hee dat is mooi zo 'n opgerold touw! Dat is niet volgens de bouwbeschrijving toch
OK, het is ook al ruim 10 jaar geleden, dus dat wist ik niet meer, dus voor de zekerheid maar ff laten zien....Die heb ik volgens mij al in de bb langs zien komen Piet, samen met een klamp op het dek aan stuurboord, maar bedankt voor de tip![]()
Natuurlijk vind ik dat niet erg en je mag gewoon je en/of Piet schrijven hoorO da vind ik wel mooi als u het niet erg vind neem ik dat over bij de Victory...
Maakt niet uit hoor Piet, hebben we allemaal wel eens last vanOK, het is ook al ruim 10 jaar geleden, dus dat wist ik niet meer, dus voor de zekerheid maar ff laten zien....