H.M.S. Victory (Mantua Model) schaal 1:200

Ik kwam nog een mogelijke opvolger tegen ;)

mccaffery-constitution1812.jpg

Het is al weer een poosje geleden dat er weer was foto's zijn van de vorderingen.

De draad maar weer eens opgepakt, kan me er nog niet toe zetten om met het beplanken van de Prins Willem te beginnen,zal wel komen omdat ik daar nog niet zo veel handigheid in heb. Daarom de Victory er maar weer een bij gehaald.

Diversen werkzaamheden voor op het dek, het grote priegelwerk is nu wel begonnen aan de onderdelen zijn zo klein dat je het maar hoeft aan te raken het al weer afbreekt. :(:(

IMG_0546.JPG

IMG_0549.JPG

IMG_0550.JPG

IMG_0551.JPG

Ziet er mooi uit, alleen de lassen in de balken over de kuil verbazen mij,
en ik maar denken dat mijn 1:100 een kleine schaal is, dit is nog beter;)

Andy

Hier weer een paar foto's van de vorderingen de laatste tijd weinig gedaan maar toch nog weer wat kunnen doen, het valt in stadium niet mee dingen aan te brengen zonder iets af te breken het is toch eigenlijk TE klein.

IMG_1068.JPG

IMG_1069.JPG

IMG_1070.JPG

Ik heb ook nog geen juiste munt gevonden om onder de mast te leggen.

IMG_1071.JPG

De piratenkist van playmobile bevat muntjes die wel zullen passen, ik zou ze wel tevoren op de onderkant van de mast plakken voordat je een fortuin kwijtraakt in het ruim :D

Je zou een muntje zelf kunnen maken van latoen koper of alumium wat je met een perforator uitstanst. Ik heb zo'n perforator waar je riemen etc mee kunt voorzien van gaatjes. Als je de uitgeknipt stukje gebruikt kun je daar een muntje van maken. Ik heb gezien dat er vanaf 3 t/m 8 mm gaatje gemaakt kan worden. :p

Zo'n tang bedoel ik.

gaatjestang_700_420.jpg

Back