Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Volgens de tekeningen van McKay is de totale lengte van de boegspriet ongeveer de helft van de lengte van de romp van het schip. Hij maakt een hoek van ongeveer 30 graden met de waterlijn (horizon). Volgens mij, maar de foto is wat schuin genomen, zit je er met de lengte niet ver naast. De hoek is wat moeilijk te zien.
Gr. Paul
Robert, ik denk dat de spriet wel de juiste hoek maakt zo te zien op je foto. De hoek kun je makkelijk bepalen doordat het ezelshoofd waarmee de kluiverboom aan de boegspriet is bevestigd loodrecht op de kiel moet staan. Dus een hoek van 90 graden moet maken ten opzichte van de kiel.
(let wel, niet de spriet maakt een hoek van 90, maar het ezelshoofd)
De boegspriet van de victory bestaat uit drie delen, nl. de boegspriet zelf (het onderste stuk op de foto niet aangegeven), de kluiverboom en het jaaghout (bovendste stuk) de lengte is inderdaad ong. de helft van de romp.
Op jouw schip zie ik alleen de spriet en de kluiverboom, is dit volgens de tekeningen? (hieronder een foto van de boegspriet van de Victory)