H.M.S. Victory (Mantua Model) schaal 1:200

Vanmiddag een nieuw rolpaardje gemaakt iets hoger zodat het nu wat beter voor het luik komt.
Volgens mij moet het goed zijn nu.

20140316_165650.jpg

20140316_165701.jpg

Foto's blijven lastig omdat die vaak iets vertekenen.
De voorzijde van het rolpaard (tegen de verschansing) zou eigenlijk recht moeten zijn.
Maar je zit nu natuurlijk me de schaal, dus wie ben ik om daar iets over te zeggen.
De hoogte lijkt nu in ieder geval een stuk beter.:D

Foto's blijven lastig omdat die vaak iets vertekenen.
De voorzijde van het rolpaard (tegen de verschansing) zou eigenlijk recht moeten zijn.
Maar je zit nu natuurlijk me de schaal, dus wie ben ik om daar iets over te zeggen.
De hoogte lijkt nu in ieder geval een stuk beter.:D

Dat klopt dat de voorkant recht moet zijn maar het dek loopt schuin, en de wand met het luik loopt ook wat naar binnen en dan komt het kanon niet meer door het luik. :(
Ach klein beetje smokkelen, als je er een meter vanafstaat zie je het schip niet meer.:D

Dat het dek schuin loopt en de binnenverschansing naar binnen komt is ook normaal.
Het is de schaal van de kanonnen die niet helemaal kloppen, maar.... ik persoonlijk vindt de oplossing subliem, en op deze schaal smokkelen is zeker toegestaan hoor:cool:
Als de Victory op de ontmoetingsdag in Duizel staat zetten we gewoon het afscheidings lint wat verder weg (+/- 1 meter) :rolling::rolling:

Dat het dek schuin loopt en de binnenverschansing naar binnen komt is ook normaal.
Het is de schaal van de kanonnen die niet helemaal kloppen, maar.... ik persoonlijk vindt de oplossing subliem, en op deze schaal smokkelen is zeker toegestaan hoor:cool:
Als de Victory op de ontmoetingsdag in Duizel staat zetten we gewoon het afscheidings lint wat verder weg (+/- 1 meter) :rolling::rolling:

Dan vallen alle fouten ook niet op. :rolleyes:

Vanaf normale afstand valt het bijna niet op.

20140316_190219.jpg

'Fout' zou ik het ook zeker niet noemen. Ik vind 't al een enorme verbetering tov de oplossing van de kit. Van de schuine kant zie je op deze schaal en eenmaal op kleur gebracht door de schaduwen volgens mij niets meer van terug.

Fouten zitten er niet in hoor, die schuine kant is normaal, bi Engelse schepen loopt de verschansing nou eenmaal sterk naar binnen.
Robert, het ziet er gewoon mooi uit:D

Geen commentaar...........
Ik vindt het knap hoor op deze schaal, ik zou er niet eens aan beginnen;)

Er is mij gevraagd om eens een munt bij het kanon te zetten om de verhouding een de grootte een beetje te zien. Kon het niet laten deze hier ook maar te plaatsen. 8O8O

20140317_162149.jpg

20140317_162314.jpg

Ik heb even een 20 cent stuk gepakt, om de grootte te zien.
Nu weet ik het zeker; ik doe je dit niet na:worship:

Denk jij nou echt dat het bij mij zo lang duurt Robert ?????
Keep on dreaming my friend :rolling::rolling:

Ik weet het niet maar zag wel dat op een Engelstalig forum ene Sjors aan het bouwen is met een Agamemnon en is hier al ruim een half jaar mee bezig.
Als ik zie hoever de bouw nu is zal mijn voorspelling wel ongeveer kloppen.
:sleeping::sleeping:

(zal nu ophouden anders durf ik niet meer te komen) ;)

Ik weet het niet maar zag wel dat op een Engelstalig forum ene Sjors aan het bouwen is met een Agamemnon en is hier al ruim een half jaar mee bezig.
Als ik zie hoever de bouw nu is zal mijn voorspelling wel ongeveer kloppen.
:sleeping::sleeping:

(zal nu ophouden anders durf ik niet meer te komen) ;)

Dat doen we natuurlijk express.
Nu kun je nog een paar van die kleintjes bouwen, Elke Aggy heeft 5 bijboten nodig:rolling::rolling::rolling:

@Zo Diederik, die zit volgens mij ook;)

Back