H.M.S. Victory (Mantua Model) schaal 1:200

Heb je niet stiekem zo'n grote fotowasknijper genomen - zo eentje van 10 cm groot :-))

Ik had deze gekocht Hans, dan wordt het verschil nog groter.:p

wasknijper.jpg

Ik vind het er op zo'n kleine schaal super strak uitzien Robert maar wat ga je zo met de blokken van de tuigage doen?
Die worden wel erg klein.

De luiken zijn inmiddels aangebracht na 94 stuks heb je dit ook wel gezien. :shock:

Inmiddels begonnen met het boegbeeld hier zat links en rechts nogal wat schuurwerk met details die dicht waren bij het gieten, het boegbeeld is ook niet helemaal recht maar neem dat op de koop toe.
Het boegbeeld is inmiddels geschilderd maar ook hier weer dit is niet te doen zonder een loeplamp. Heb me toch een klein beetje verkeken op het formaat van het schip. :(

20140209_132412.jpg

20140209_132306.jpg

20140209_132248.jpg

Mooi gedaan, zeker op de handpalm komen de details mooi tot hun recht. Goudeffect is ook goed gelukt. Je zou evt nog kunnen aantippen met een 'wash' om nog meer diepte te krijgen (zie ook topic over ornamenten schilderen van Chris).
Het beeld oogt nog wat fors op het voorsteven, maar als het galjoen straks compleet is denk ik wel een mooi geheel.

Mooi gedaan, zeker op de handpalm komen de details mooi tot hun recht. Goudeffect is ook goed gelukt. Je zou evt nog kunnen aantippen met een 'wash' om nog meer diepte te krijgen (zie ook topic over ornamenten schilderen van Chris).
Het beeld oogt nog wat fors op het voorsteven, maar als het galjoen straks compleet is denk ik wel een mooi geheel.

Dat het beeld groot overkomt komt door de foto denk ik.
Onderstaande foto is het beter te zien.

Voor wat het aantippen met de wash, ik ben er tevreden over zo.
Ik denk als het groter is dat het met de wash wel een goede optie is.
Dat bewaren voor het volgende schip die is zeker een stuk groter.:p

20140209_134804-1.jpg

Van de week niet veel kunnen doen maar toch een paar foto's van de vorderingen.

Boven de luiken de dakgoten aangebracht (in de beschrijving staat dakgoten maar er zal vast een andere omschrijving voor zijn).

20140216_091435.jpg

20140216_091421.jpg

20140216_091417.jpg

Vandaag de meeste werkzaamheden aan de romp zover afgerond en langzaam aan begonnen met het aanbrengen van de reling.

Aan de voorzijde past het paneel met de deuren niet helemaal tenminste hij is te laag en zal daar een nieuwe voor moeten maken.:(

20140315_202125.jpg

Ook de rolpaardjes eens even bekeken ik vind het niet helemaal geweldig maar is toch wel te klein om een paar nieuwe te scratchen en dan nog maar afwachten of het dat beter wordt.

20140315_204011.jpg

20140315_204123.jpg

20140315_204137.jpg

Vanmorgen even een nieuw rolpaardje in elkaar gezet.
Het rolpaardje wat is meegeleverd in de KIT is naar mijn mening toch te klein ten opzichte van het kanon.

Mijn vraag is weet iemand hoe zo heel klein een wiel kunt nabootsen wel een en ander geprobeerd uit rondhout te halen maar blijft er klein en wordt het toch best wel weer grof.

20140316_104256.jpg

20140316_104302.jpg

20140316_104425.jpg

Ik heb net even geprobeerd een satéprikker zo dun door te zagen. Het ging, maar je hebt zo een beschadiging te pakken.
Misschien is het mogelijk in plaats van twee losse wieltjes 1 massieve as te maken. Bij de gelaserde versie is het in mijn ogen het meest storend dat wielen in het vlak van het paard liggen in plaats van erbuiten. Een massief asje zou je waar hij zichtbaar is wat weg kunnen vijlen of zwart maken zodat het minder opvalt.

Wat vinden jullie van de verhouding zo?

wat geprobeerd met een gaatjestang. Als het nog te groot wordt het toch een massieve as.

20140316_113021.jpg

20140316_113035.jpg

Laatst bewerkt:
Het "voorwiel" lijkt wat groot. Allebei de kleine diameter is misschien een optie. Dan staan ze wat verder uit elkaar.

Ik heb de wielen er onder gezet maar denk toch dat de hoogte van het rolpaardje iets hoger moet zijn omdat het kanon dan niet helemaal lekker gecentreerd voor het luik komt te staan.
En als ik foto's terug kijk ligt het kanon bijna horizontaal en dat doet deze nu niet.

20140316_132903.jpg

Laatst bewerkt:
De lopen zouden inderdaad horizontaal moeten liggen, en dan op 1/3 van de onderkant van de poort.
Dus de lopen liggen (in horizontale positie) eigenlijk nooit in het midden, maar iets onder het midden.
Het lijkt er dus op dat je rolpaard inderdaad iets hoger moet.

Back