serge pot
Forum veteraan
ik sla ze HHO Hard Hoog en OverHet hangt er ook vanaf wie je die tennisbal laat slaan. Als je 'm door mij laat slaan, is er geen hond die correct kan voorspellen waar ie naartoe gaat, inclusief mijzelf![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik sla ze HHO Hard Hoog en OverHet hangt er ook vanaf wie je die tennisbal laat slaan. Als je 'm door mij laat slaan, is er geen hond die correct kan voorspellen waar ie naartoe gaat, inclusief mijzelf![]()
Dirk57 zei:Volgens mij bewijst dit filmpje dat het vliegtuig wat lift krijgt door de luchtstroom die de propellor genereert en zodra daardoor het contact met de band slechter wordt gaat 'ie slippen over de band en bouwt 'ie langzaam airspeed op
Het vliegtuig in de aflevering van Mythbusters had wel degelijk snelheid t.o.v. de grond.
de wielen draaien sowieso altijd de zelfde kant uit. Wanneer de wielen geen weerstand zouden hebben op de lagers enzo zou wanneer de band getrokken word en het vliegtuig uit is gewoon stil blijven staan. maar nu draaid de motor en dus gaat hij vooruit zoals hij altijd zou doen. met of zonder bandvliegtuigwielen draaien eerts met 50kmh achteruit .
tot dat dhet vliegtuig 50kmh vliegsnelheid behaalt ,staan de wielen stil
Ik ben niet overtuigd.
Het vliegtuig in de aflevering van Mythbusters had wel degelijk snelheid t.o.v. de grond. Oké, minder dan t.o.v. de "lopende band", maar de snelheid van het vliegtuig was duidelijk hoger dan die van de lopende band.
volgens mij kan het niet meer ontopic dan ditMaar we gaan wel erg off-topic
Voor wie hem niet kent: als je een vliegtuig op een lopende band zet, die net zo hard versnelt als het vliegtuig maar de andere kant op, wat gebeurt er dan?