Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Complimenten voor je doorzettingsvermogen :-)
Fijn dat het allemaal gelukt is. Maar; doet je vario het nu?

kijk maar

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder flashen van ontvanger en modul gaat het niet werken. Best lastig als je niet alles weet.
Ik geef nooit op maar af en toe wordt je wel is moedeloos als het niet meteen lukt.
Nu hen ik weer lol van.

Is het normaal dat ik op 300 meter hoogte zo'n "5% receiver strenght" heb? De afstand tot mijn positie is hemelsbreed maximaal 400 meter. De afstand naar het vliegtuig dan dus maximaal zo'n 500 meter. Dan moet ik toch gewoon een goed signaal houden?

Als ik opstijg wordt het signaal overigens snel minder. Over het algemeen vlieg ik met een signaalsterkte van 5 tot 15% als ik met mijn zwever op hoogte ben tussen de 2 en 300 meter.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb de zender opengeschroefd maar alle antenne kabels en verbindingen zien er prima uit. Ook de ontvanger heb ik in de houten romp goed ingebouwd (90 graden) en ook al buiten de romp gehad - maar dat leverde niets op.

Dank, Roger

Krijg mijn mx20 en gr24 niet gebonden beide zijn up to date maar naar binding [modul hott geb] [empf ausgang E12] blijft de tx piepen en rx groen rood knipperen. In het startscherm zie ik het antennetje met een X geen verbinding maar ook soms vol bereik. zelfde geld voor de graphic van de module.
Wat kan hiervan de reden zijn? Alvast bedankt

Hoever heb je ze bij elkaar vandaan als je gaat binden?

Ik vermoed dat je ze te dicht op elkaar hebt.

Groeten,
Sander

Is het normaal dat ik op 300 meter hoogte zo'n "5% receiver strenght" heb? De afstand tot mijn positie is hemelsbreed maximaal 400 meter. De afstand naar het vliegtuig dan dus maximaal zo'n 500 meter. Dan moet ik toch gewoon een goed signaal houden?

Als ik opstijg wordt het signaal overigens snel minder. Over het algemeen vlieg ik met een signaalsterkte van 5 tot 15% als ik met mijn zwever op hoogte ben tussen de 2 en 300 meter.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb de zender opengeschroefd maar alle antenne kabels en verbindingen zien er prima uit. Ook de ontvanger heb ik in de houten romp goed ingebouwd (90 graden) en ook al buiten de romp gehad - maar dat leverde niets op.

Dank, Roger

Stom......

Ik heb het eenvoudig in de handleiding kunnen vinden, het betreft hier de sterkte van je signaal van de ontvanger naar je zender. Dus de retour verbinding die de telemetriegegevens naar je zender terugstuurt. Die kan wel eens wegvallen.

Andersom heeft de zender meer reikwijdte naar je ontvanger. Dat signaal is sterker en dus is je verbinding gegarandeerd.

Morgen doe ik nog maar eens een reikwijdte test, dan weet ik het zeker.

Het gaat inderdaad om het retoursignaal, gisteren nadat jij vloog, zelf ook geconstateerd dat op behoorlijke afstand de signaalsterkte varieerde, zelfs van 5 tot 50 en 85%, ik kon het zelfs produceren door de zwever van mij af te laten te gaan en of de rechter of linker zijde te kiezen, het heeft toch te maken, denk ik met de antenne ligging!

het heeft toch te maken, denk ik met de antenne ligging!
En met de sterkte van het signaal dat de ontvanger naar de zender stuurt. Dat is véél kleiner dan dat van de zender zelf natuurlijk. Niks om je zorgen over te maken.

MX-12 vragen

Ben ik weer!
Vraag:
MX-12 heeft op de SD kaart alle files staan maar eenmaal in het slot van de MX-12 ziet hij niets.
Wat te doen?

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat het de leeftijd is, je vergeet het soms wat je moet doen.
Als ik het goed heb moet ik in de verborgen modus gaan om de updates te doen.

Back