Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Ik heb dezelfde adapterkabel. (die kabel in het filmpje is oude versie, daar maar 2 draden hier 5)
Je hebt nu de signaal kabel doorgeknipt (geel) dus je kunt geen data versturen naar je vario. Zo lukt het dus nooit.

Alle kabels moeten intact zijn. geen ontvanger of aparte stroomvoorziening nodig. (die heb je nodig bij de oude versie kabel)
programma starten, update aanzetten dan pas vario aansluiten.

zie document http://www.graupner.de/mediaroot/files/Firmware_Upgrade_Studio_Ver2.8_farbig.pdf vanaf blz 28
full

oude kabel is een massa en signaal. daar gebruik je de Y kabel om stroom te krijgen. de zijde die je inplugt in de ontvanger is de plug waar de signaal kabel geknipt is. de andere 2 pluggen blijven intact. dus vanuit de usb adapter heb je dan signaal, die gaat door naar de module die je wil updaten. vanuit ontvanger komt de spanning maar geen signaal (die kabel is geknipt)

en zo is er nog een andere (1e ??)versie kabel met 3 kabels en daar moest je de rode doorknippen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukt :D:D:D

full

Nog een vraag; de ontvanger wel van stroom voorzien als die geüpdatet word.

Bedankt voor alle hulp.

Verbinden Sie das 2-polige Ende des Adapterkabels Best.-Nr. 7168.S mit dem „- + T“-Anschluss
des ausgeschalteten HoTT-Empfängers. Schließen Sie nun einen Empfängerakku – am
besten über einen Schalter – an, wobei beim Einschalten
der Stromversorgung der SET-Taster
gedrückt zu halten ist. Lassen Sie den SET-Taster
erst los, wenn der Fortschrittsbalken stehen geblieben ist. Wenn Sie den SET-Taster zu früh loslassen,
folgt die Fehlermeldung „Target device ID
not found“, siehe im Abschnitt Fehlermeldungen

Nee. Draad op de plus in de ontvanger.
De oranje draad is toch + en bruin -.

nee oranje is data (puls)
deze moet op de T, bruin is - en moet uiteraard op de -

2 aderige kabel aansluiten op uitgeschakelde ontvanger.
update starten, dan stroom inschakelen op ontvanger en tegelijkertijd set knop ingedrukt houden totdat de balk stopt.
als je hem te vroeg loslaat of niet indrukt krijg je de foutmelding.

Zucht....nee.
Ik doe zo als jij het beschrijft. Zie opstelling.

full

Twee aderige draad in de ontvanger, oranje op +.
Stroom vanaf batterij.
Start het programma, dan hou ik de reset knop ingedrukt en zet stroom aan.

full

wat is er nu fout door mij gedaan.

De kabel van de USB-adapter moet in de telemetriepoort.......(boven je antennes)
Verbinden Sie das 2-polige Ende des Adapterkabels Best.-Nr. 7168.S mit dem „- + T“-Anschluss

Dat stond op het laatste schermpje tijdens het updaten, dus voordat je de ontvanger weer van de PC haalde :-)

Heel makkelijk; alle snoertjes er af, SET-knopje ingedrukt houden, stroom op de ontvanger zetten en na 5 seconden het set-knopje loslaten. Ledje zal even knipperen. Dan stroom er af, klaar.

Alles voor de bakker, twee ontvangers, een variomodul en een smartbox geüpdatet.
Stelt niks voor uuuhhhhhmmm als je het weet. Nu weet ik het.
Fantastisch dat ik hier de support heb gekregen en hierbij mijn dank.;)

Back