Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Variomodul instellen

Ik zit met een probleem t.w. het variomodul kan ik niet bevestigen in het menu van mijn zender.
De zender toont wel data van de ontvanger.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de laatste firmware gebruikt kun je dat vinkje niet zetten, die doet dat automatisch.
Wat voor ontvanger gebruik je? Bij de GR-12 moet de vario op kanaal 5 maar dan moet je dat kanaal wel als sensor configureren (staat standaard op "servo")
Bij de GR-16 moet de vario op de telemetriepoort.
En heb je vario ook ge-update?

En nog wat; bij een GR-12 moet de massa naar boven zitten, bij de andere ontvangers moeten de stekkertjes met de massa naar beneden. Kun je ook lang naar zoeken :-)

@arjan,

Oke begrijp het nu. Ontvanger is GR-16. Had de vario in de telemetrie poort geplaatst en dacht dat het gelijk zou werken. Ga maar eerst de vario updaten.
Welk kanaal gebruik ik voor de vario bij de GR-16?

Sorry maar ik vraag liever dan dat ik stommiteiten uithaal.
Het is mij niet helemaal duidelijk of ik mijn kabel voor updaten goed heb.
Krijg voortdurend melding Target Device Not Found.

Begrijp ook de tekst niet goed wat ik nog meer aan de kabel moet wijzigen.
The first step is to cut through the central red wire in the adapter lead, Order No. 7168.6A, then connect the lead to the USB interface, Order No. 7168.6. This socket is also polarised; note the small chamfer on one edge. Never use force - the plug should engage easily and fully.
Connect the VARIO MODULE to one connector of the Y-cable, into the second connector the adapter cable to the USB port is plugged. The signal line (orange) of the remaining plug of the Y-cable must be disabled, simply drag a sharp object into the safety tab of the connector and pull out the orange cable from the case.
The so-prepared plug is connected to a free socket of the receiver.

Zo zit nu mijn kabel eruit.

full

Je hebt de plus doorgeknipt, signaal is de gele. Daardoor werkt het niet.
De telemetrie heeft geen "kanaal"; alleen zit op de 6-kanaals ontvanger geen telemetriepoort dus die moet je daarvoor opofferen.

Heb je de boel aangesloten zoals in dit filmpje?
Je updateprogramma zal er wat anders uitzien.

Let op dat je er pas stroom op zet als je de regel "waiting for hardware reset" ziet.

Knippen in de kabel?

Accu doe ik ook nooit, gewoon de stroom van usb gebruiken.

firmware update klaar hebben staan in de software en dan wanneer hij zegt waiting for reset de kabel in hetgeen je wil updaten, dan gaat ie vanzelf.

Groeten,
Sander

Update

Dit is mijn opstelling voor update. Misschien de adapter kabel defect?

full

Volgens mij heb je het geheel anders aangesloten dan in de video...

vario-update_zps00c4b782.jpg

De Y-kabel moet in de ontvanger, één eindje gaat aan de vatio, de andere aan de USB-adapter. Bij jou zit de Y-kabel aan de usb-adapter vast. Maar ik kan het niet precies zien wat je nu gedaan hebt.

update

full

Dit is mijn Y kabel, een stekker ( smal ) gaat in de ontvanger. De ander stekker ( breed ) met doorgeknipte draad gaat in het variomodul.
DE dikke zwarte connector moet aan de usb worden gekoppeld.

Back