Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik heb wel vaker gezien dat vliegers een balsa blok in model kauwen
Absoluut.De Kavan lattensnijder is nog niet genoemd, geloof ik.
Tools - Balsa Stripper - RBCkits Online Shop
Of... zoeken onder
passepartout snijder, passepartoutsnijder google...
Maar ik ga er van uit dat het mes weg kan buigen door de dikte van het materiaal, de nerf...
Of zagen op een proxxon zaagtafeltje?
In z'n algemeenheid denk ik dat het geschaafd wordt....
Heel erg mooi, maar ik denk dan wel "waar laat ik dat nou weer", want zo groot is mijn bouwhok niet. Zolang ik met zo'n Master Airscrew/Kavan strippertje redelijke resultaten behaal doe ik het er maar mee. Het is wel zo dat het mesje de neiging heeft weg te draaien als ik door dikkere/zwaardere balsaplanken heen probeer te snijden, zowel doordat het buigt als doordat het onder de klemschroeven doorslipt. Bij de boven getoonde oplossing zie je ook dat het mesje met de punt gevangen zit in een klein gaatje.
Daar gebruik ik tweezijdig tape voor. Alleen dan niet de dikke met foamlaag, maar dunne die voor het plakken van tapijt wordt gebruikt. Rol van plm 4 cm breed.En raakt ie bot, gewoon een nieuw strookje er op plakken met Bisontix.
Ik gebruik al jaren een latje met daarop heel grof schuurpappier geplakt en op de andere kant iets minder grof.
Een wereld tool en kost bijna niks.
Ideaal voor het vormen van schuim en balsa en nog veel meer klusjes.
En raakt ie bot, gewoon een nieuw strookje er op plakken met Bisontix.
De groffe kant:
[/IMG]
De fijnere kant:
[/IMG]
Latje is ongeveer 34 cm lang en 3,5 cm breed.
Je zou ook halfronde en andere variaties kunnen maken.
Als je hem alleen voor hout en balsa gebruikt dan gaat het nog verbazingwekkend lang mee.
Zou er niet graag mijn kant en klare model, dat alleen nog gefolied hoeft te worden, onderdoor halenIk gebruik dit om te schuren: