ghost ship schaal 1/28

Ik ontdek dit topic nu pas en zal het vanaf pagina 1 doornemen, want: geweldig interessant.
Voor nu reageer ik hier even, zodat er in het vervolg zo'n rood vierkantje met een getalletje boven in beeld verschijnt als hier weer wat te bekijken valt.

Ergo: volgertje erbij!

Dit is natuurlijk een mooie poging, want je hoekman ziet er al heel aardig uit naar mijn bescheiden mening.
Veel succes ermee.

heb wat moeten opzoeken hoe het juist werkte maar ben al een stapje verder
ik heb eerst 37 fotos genomen van de hoekman , deze heb ik door regard 3d laten bewerken en dan krijg je een 3d tekening die je later kan bewerken met meshlab en er een stl file van kunt maken zodat je het in de gewenste grote kunt uitprinten.

dit is wat ik uit regard 3d krijg
Knipsel.JPG

ben nu bezig in meshlab maar het lukt niet erg goed maar ik kom er wel maar gaat nog ff duren denk ik
moest er iemand verstand hebben van meshlab ik kan alle hulp gebruiken ;)

de eerste 3d print is er uit gekomen en het viel reuze mee.
er zaten een paar foutjes in die ik er nog moet uitwerken maar voor de rest zag het er erg goed uit.
ik zal hem deze week eens schilderen dan kunnen jullie hem ook zien .
als ik het model aangepast heb ga ik er 2 goede uitprinten en die komen dan op het schip

Ik vind dat een interessante bewerking. Mede ook omdat mijn hobby voorheen juist het werken met dit soort programma's was. Maar omdat ik geen doel had dit snel verwaterde en ik er niet verder mee ging.

thx voor mij was het helemaal nieuw en heb toch ff moeten zoeken hoe het allemaal in zijn werk ging.
en het 3d printen zal zich toch helemaal in de modelbouw wereld integreren met de jaren vermoed ik, en het is ook gewoon leuk om nieuwe dingen uit te proberen

de spiegel neemt vorm aan nu nog de doorluchtige wulf schilderen en dan kan ik het op het schip maken
DSC05032.JPG

DSC05033.JPG

DSC05034.JPG

de vorige hoekman had ik 7 cm gemaakt maar na navraag in lelystat waar ze de hoekman onderzocht hadden heb ik een mail gekregen dat de hoekman 171 cm lang was dus dat is 6 voet , ik heb ze nu veranderd naar 6 cm hoogte zoals hij op het schip heeft gestaan

Ik zit al 10 minuten naar die foto's te kijken. Ben helemaal onder de indruk naar het werk wat je besteed aan die ornamenten. Heel mooi!

Back