ghost ship schaal 1/28

Nou Dirk, kunnen we deze ook weer verder gaan volgen zo, het is druk momenteel hier, je weet onderhand niet waar je moet kijken zeg...;);)
Succes verder

had beloofd dit vandaag te doen
probeer de uitstekende en de stukken die veel te lijden hebben bij het aanleggen van het schip
berghouten en de voor en achterkant.
DSC05331.JPG

DSC05332.JPG

DSC05333.JPG

breng de houtskool aan en vrijf het dan goed uit met je vingers zodat een fade krijgt en niet hier en daar een donkere plek. breng ook zeker genoeg aan

DSC05334.JPG

DSC05335.JPG

DSC05336.JPG

als het vanavond droog is zal ik nog eens een foto nemen

Prachtig hoor. Ik zit met aandacht naar je beplanking te bekijken en hoe je dit hebt gedaan.
De nagels die je gebruikt. Dit is rondhout waarbij je deze eerst rondom hebt zwart gestift voordat je deze er in hebt geslagen?

hoi hans dat zwart komt door het kopshout dat zuigt de beits veel harder op en het is ook dennehout en geen eik zoals de beplanking.
ik heb er echt niets voor moeten doen hoor zoals ze allemaal bewerken met een stift het gebeurt vanzelf

achteraan ben ik buiten het roer klaar denk ik.
de 4 ramen voor de kapiteinshut gemaakt en dan die rode poort komt ook in die hut terecht dit was om lange stukken te kunnen doorsteken naar de overloop ( koedek ) zoals bij het schip daar een raa opgeborgen ligt moest er één breken , deze poort ging denk dan bijna nooit open. wel is het berghout daar doorgezaagd voor de grote van de poort
dan nog wat lager de echte laadpoort die als ze uitvaarde gewoon dicht getimmerd werd en gebreeuwd zodat ze waterdicht was
DSC05341.JPG

Bijlagen

• DSC05342.JPG
    DSC05342.JPG
    86 KB · Weergaven: 157
  • DSC05343.JPG
    DSC05343.JPG
    74,8 KB · Weergaven: 144
I just now came upon your beautiful build. You did an excellent job in building her. Planking is well executed and the wales look great. It is amazing what you did with the 3D printer. The results look good.

Once you get really good with a 3D printer, you can crank out sets of figures and sell them as seperate items to modelers.

On my Fluit I am carving all the figures. For me, that is a difficult exercise. The Statenjacht Utrecht has many carvings and I did those over and over until I got it right.

Marcus

houtsnijwerk heeft wel iets maar ik denk dat we met onze tijd moeten mee gaan .
en ik ben ook niet zo denderend goed in het maken van die kleine figuurtjes en dan is dit een goed alternatief , maar veel respect voor degene die het nog zelf uitsnijden in hout want je ziet tegenwoordig al meer en meer cnc gefreesde figuurtjes wat ik hier ook had kunnen doen maar heb de machines er niet voor.

Back