Geen bouwkit meer wel retro kit plaats je foto

Weer zeer mooi uitgewerkt Bruno! Ja... een home sick angel!
Heb je met al die platvoetprofielen van Clark-Y
Moet nog een testje afronden. Met opgehoogde achterlijst.
Kan maar zo dat het niet meer lekker vliegt. Kleinere brommer de enige oplossing biedt.
We zullen het zien van het voorjaar...

deze is van de vth .

en deze van de graupner tekeningen...
IMG-20190227-WA0001.jpg

de vth is een lasergesneden taxi met een aantal wijzigingen.

de originele taxi,vind ik het leukst...
maar...is wel meer werk....

Ik ken de Jolly en Filou uit de catalogus, maar willen die nog wel een beetje zweven gezien hun formaat en gewicht? :rolleyes:
Zelf heb ik daar niet zo’n kijk op.
Of is het meer de nostalgie en komt vliegen op de 2e plaats?

Het grappge is dat, ten tijde van hun verschijning, de beschikbare RC apparatuur zó groot en zwaar was, dat de vliegeigenschappen daar flink onder te lijden hadden ( bij ons in het vlakke land, op de helling is dat een ander verhaal).
Tegenwoordig is een 9 grams servootje voldoende en de ontvanger zit ook in die grootte-orde. Doe daarbij nog een 2S mini-Lipo met een spanningsregelaar naar 5 volt en het kan de lucht in....
En het kan nog steeds heel nostalgisch: alleen sturen als het ding te ver weg dreigt te raken.

Vandaag de Topsy gevlogen met e-motor regeling en enkel rudder en man dat vliegt echt super leuk.
Zwaartepunt volgens de originele tekening en het was gelijk bingo geen trimmen nodig maar heerlijk vliegen.
18 gr motor op 2S en 300mAh accu meer dan voldoende power.
Lache om het RC steeds meer af te bouwen en toch nog wat controle te houden.
Heb ook een video op mp4 maar geen idee hoe ik dat hier moet zetten via mijn facebook wil de link niet koppelen dus helaas.

335067025_1251333229114617_5716489191527086466_n.jpg

Ik ken de Jolly en Filou uit de catalogus, maar willen die nog wel een beetje zweven gezien hun formaat en gewicht? :rolleyes:
Zelf heb ik daar niet zo’n kijk op.
Of is het meer de nostalgie en komt vliegen op de 2e plaats?
Klopt helemaal wat Bruno in de voorgaande post zegt, maar voor mij is het zeer zeker de herkenning van die oude modelvliegtuigen die ik vroeger in die catalogus zag en bij wegdroomde.
En dat de Jolly en Filou geen prestatie zwevers zijn boeit me niet, want een zwever 10min op 300m of hoger vind ik niks aan.
Je zal met een Jolly en Filou wat vaker naar de startlijn moeten lopen maar dat is nog gezond ook.

Back