Geen bouwkit meer wel retro kit plaats je foto

Als je aan de robbe sprint begint graag een appart verslag maken.
Dat was een kistje uit mijn jeugd.
Aangezien ik er verder nooit 1 heb gezien zou ik het erg leuk vinden om er een verslagje van de kunnen volgen.
Twijfel nog wel, heb nog een paar van Robbe die ik eerst wil bouwen.
En ook nog vanuit mijn modelvliegverleden modellen van 36 inch die ook op de lijst staan.
Denk dat er voor de Sprint nog iets van 50 modellen op de lijst staan om eerst even te bouwen:yes:
Jammer want had de Sprint anders misschien allang hier staan, was het niet dat Robbe Lindinger er niets mee doet.
De gedchte was namelijk wat modellen van Robbe weer als Retro terug op de markt te brengen en de Robbe Lord , Lanzet Geier en Acrobat getekend, maar dat komt niet los.
Sebastiaan blijft dapper pushen maar ze blijven maar in de zwevers hangen met telkens een nieuwe die enkel een ander kleur heeft.
Jammer want had het super gevonden om de hele range van Robbe weer op de kaart te zetten.
Maar goed we dromen maar verder want je weet maar nooit :cool:

Dat is inderdaad erg jammer.
Wat zou het leuk zijn om een hele catalogus van de jaren 80 op een rijtje te zien.
Maat dromen kan geen kwaad.

Hoppa en weer een Robbe schatje vliegend.
De Enya 09 starte na toch weer heel wat jaartjes vlot en met een beetje rijk weg vloog de Wespe als een speer
.
5c04f80c-390a-4bef-aa58-7c8ac6aa4167.jpg

44a703d8-e959-4723-94c2-ef1b0bc2c2a1.jpg

En deze. Ben niet 100% zeker dat het font hetzelfde is als de originele decals; is op eerste gezicht wel hetzelfde als op de bouwdoos. Deze komt van OZ.

1750108435846.jpeg

Ja dat zijn mooie voorbeelden en ja Robbe is te downloaden.
Ga toch proberen de Wespe zoveel mogelijk bij het origineel te krijgen en die van de Lanzet ook.
Kan in cad ook nog wat rekken en strekken van de letters dus dat moet wel lukken.
Helaas staat op de tekening Wespe in gewone letter niet dat speelse.

De Wespe is wel een mooie strakke en de cockpit zit er ook mooi schoon op.
Moet echt proberen wat meer geduld te hebben met afwerken, om het net even nog wat netter te krijgen.

Back