Geen bouwkit meer wel retro kit plaats je foto

De wens is de vader van de gedachte Ron :)

Ik heb hier een van het internet geplukt fotootje van de doos... Bij mij dus minus de vleugelset.
Bron wederom RC-Network... ik hikte tegen de prijs... die was mij niet verzamel-sportief genoeg... ahum :confused:

Via RC-Network ook een prijslijstje in DM boven water gekomen. Modelbouw was geen goedkope hobby.

attachment-4.jpg

Prijzen anno 1975...

Prijslijst-Bew-Grijs.jpg

Het model is bij mij veel later in de picture gekomen. In 2003 ben ik weer opgestart, waar ik de hobby zo rond mijn 16e/17e had losgelaten. En aan het het verkennen ben geslagen, wat ik had misgelopen en nog op het verlanglijstje stond... te veel natuurlijk :)

Groet Bas

Laatst bewerkt:
De Svenson Wayfarer hoort hier ook thuis denk ik. Gebouwd in +- 1980 en vorig jaar na ombouw naar electrisch de eerste keer gevlogen. Turnigy 4250 met 650 kv op 4 s lipo
Oorspronkelijk met een 3,5 cc webra. Edit ; De 3,5 cc webra zat op een Westerley Op de Wayfarer zat een 6,5 cc webra
PICT0034 (1).JPG
PICT0042.JPG
PICT0034 (1).JPG
PICT0042.JPG

Laatst bewerkt:
De Svenson Wayfarer hoort hier ook thuis denk ik. Gebouwd in +- 1980 en vorig jaar na ombouw naar electrisch de eerste keer gevlogen.
Oorspronkelijk met een 3,5 cc webra.
Is dat niet erg klein voor een wayfarer?
Ik dacht dat ze die opgaven voor .40 tot .60?
Zal mijn svensonfoldertje nog eens opsnorren.........

Ik heb ook twee van die oude kisten met vast neuswiel. Zo werden ze ontworpen. Met ons baantje betekent dat na elke landing een stuk wandelen.

gisteren deze op de kop kunnen tikken, net geen 1m40 en met een os40 erop.
het rare is dat het een vast neuswiel is.... sturen enkel op rudder??? we zullen zaterdag eens proberen te starten en kijken wat het doet!

De foto's zijn niet te zien (bij mij althans) :(

Groeten Jef

De foto's zijn niet te zien (bij mij althans) :(

Groeten Jef
En zijn door mij ook niet te zien, helaas.

Mijn inbreng in dit draadje: Een prachtig gebouwde (door medeforum lid Beemstra) Graupner Taxi, die ik onlangs heb overgenomen. Met een mooi OS Max.20 torretje erop.
full

full

En nog een retro kist, een Matlas uit de jaren 70 gerestaureerd en vlieg klaar gemaakt.
full

full

full

Laatst bewerkt:
gisteren deze op de kop kunnen tikken, net geen 1m40 en met een os40 erop.
het rare is dat het een vast neuswiel is.... sturen enkel op rudder??? we zullen zaterdag eens proberen te starten en kijken wat het doet!

(Foto's zijn op Android platform wel zichtbaar. Misschien geupload met telefoon ?)

Vermoedelijk is het een copy van de Aurora 45 met wat eigen modificaties.

De vleugel van de originele Aurora heeft geen stripailerons. De cockpit is ook niet van een Aurora maar lijkt op die van een Curare. De motor hoort op zijn kop gemonteerd te zijn, hierdoor valt de gehele motor in de romp. (Betere stroomlijn)
De bellypan van de Aurora is afneembaar en hoort open te zijn, hierin hoort de resopijp. Aan de Voor- en achterzijde van de Bellypan horen openingen voor de koellucht.
Origineel horen er retracts met een bestuurbaar neuswiel onder de Aurora.
De Aurora vliegt met retracts vele malen beter. In mijn Avatar zie je een exakte copy van de Aurora 60 die ik 2 jaar geleden heb gebouwd, de kist vliegt met de wielen “in” heel vloeiend en strak, met de wielen uit zakt de snelheid en vliegt de kist minder strak en is gevoeliger voor wind.

De tekening van de originele Aurora 45 en 60 kun je downloaden van The outerzone.

Succes en Grt,

Arnoud.

hmm raar ze staan gewoon op google foto's en dan via vaste pc hier gekleefd. Heb ze nu nog eens geplaatst...

arnoud wat bedoel je met stripailerons?

De verkoper/clublid vertelde me dat het zeer goed vliegt, en het motortje zeer goed start. (zaterdag testen) ik was op zoek naar zoiets voor de winter door te komen, maar het is wat later uitgevallen. Nu als alles goed vliegt, maak ik volgende winter mss wel een eigen versie...

ik ken van een clublid ook de curare, maar die is groter en door alle herstellingen al zeer zwaar geworden... mss zijn er nog zeer goed vliegende alternatieven om te bouwen. in die grootte

hmm raar ze staan gewoon op google foto's en dan via vaste pc hier gekleefd. Heb ze nu nog eens geplaatst...

arnoud wat bedoel je met stripailerons?

De verkoper/clublid vertelde me dat het zeer goed vliegt, en het motortje zeer goed start. (zaterdag testen) ik was op zoek naar zoiets voor de winter door te komen, maar het is wat later uitgevallen. Nu als alles goed vliegt, maak ik volgende winter mss wel een eigen versie...

ik ken van een clublid ook de curare, maar die is groter en door alle herstellingen al zeer zwaar geworden... mss zijn er nog zeer goed vliegende alternatieven om te bouwen. in die grootte

Het verschil tussen strip-ailerons en barn door ailerons kun je zien op onderstaand plaatje :
upload_2019-4-4_18-38-37.png

Er zijn vele modellen in de 140 cm (.40) klasse die goed vliegen. De Curare is inderdaad een aanrader, heb er zelf al 6 jaar een, heeft vele honderden vluchten achter de rug. Gewicht is heel erg belangrijk bij dergelijke modellen.
Jouw model zal uiteraard best goed vliegen. Als het zwaartepunt goed ligt en de roeruitslagen niet te groot zijn vliegt bijna alles.

Succes met de maiden !

Grt,

Arnoud.

haha, oke doen we, desnoods maak ik er een nieuwe lichtere romp bij, we zien wel, of ik kan ergens een oudje op de kop tikken, is bedoeld voor tussenin eens snel te kunnen vliegen of swinters... dus mag wat wegen en "snel" vliegen:p hehe

Back