Hierbij een bouwverslag van de GAUI X7:
Op 3D Masters 2011 ben ik even langs de stands gelopen met de bedoeling een voor mij interessante 700 size heli uit te kiezen. De GAUI trok mijn aandacht door zijn bijzondere ontwerp:
-Aluminiumplaten voor de motorkoeling
-Bijzonder robuuste main gear: Mod 1.2.
-Schuine vertanding.
-Zeer stevige 100% carbon frame uit 2mm plaat, dus geen laminaat met glasvezel ertussen.
-Mooie robuuste staartunit
-Torque tube, leuk voor inverted autorotaties
Wat ook bijzonder is: de hele tube kan na het verwijderen van de staartas gewoon door het staarthuis heen aan de achterkant eruit getrokken worden.
Alles aan de heli straalde uit dat het gemaakt is voor grof geweld, dus dat leek mij wel wat
Headspeeds tot 2400rpm kan de heli met gemak aan. Het is dan wel opletten of de bladen dat ook kunnen!
Met name de schuine vertanding is iets wat bij mij echt het minimum is, ik wil niet dat cirkelzaaggeluid wat je hoort bij veel heli's met rechte vertanding.
Verdere specificaties:
Lengte: 1340mm
Hoogte: 370mm
Hoofdrotor diameter: 1610mm
Staartrotor diameter: 290mm
Motor tandwiel: 10T tot 12T (voor as Ø6mm)
Hoofdtandwiel: 100T
Overbrenging staartrotor: 1:4.71
Gewicht (kit): 2300g
Accu: 12s 4200mAh tot 5500mAh
Er zijn twee kit-uitvoeringen:
1: De kale kit zonder bladen, maar je krijgt er wel een 10t pinion bij.
2: Een Combo kit met een Scorpion HKIII-4035 500kv motor (met extra lange as) en hoofd- en staartbladen.
Ik heb gekozen voor versie 1 omdat ik de rc componenten uit de Voodoo 700 ga overzetten. Ik ga hem dus vliegen met de PowerDekker HK-4225 met 540kv.
Let op: Het is belangrijk dat de motoras lang genoeg is, meer hierover als de motor gemonteerd wordt.
Hierbij dank ik ook mijn sponsor Sam van Hobbymaniac voor het regelen van de kit.

Op 3D Masters 2011 ben ik even langs de stands gelopen met de bedoeling een voor mij interessante 700 size heli uit te kiezen. De GAUI trok mijn aandacht door zijn bijzondere ontwerp:
-Aluminiumplaten voor de motorkoeling
-Bijzonder robuuste main gear: Mod 1.2.
-Schuine vertanding.
-Zeer stevige 100% carbon frame uit 2mm plaat, dus geen laminaat met glasvezel ertussen.
-Mooie robuuste staartunit
-Torque tube, leuk voor inverted autorotaties

Alles aan de heli straalde uit dat het gemaakt is voor grof geweld, dus dat leek mij wel wat

Headspeeds tot 2400rpm kan de heli met gemak aan. Het is dan wel opletten of de bladen dat ook kunnen!
Met name de schuine vertanding is iets wat bij mij echt het minimum is, ik wil niet dat cirkelzaaggeluid wat je hoort bij veel heli's met rechte vertanding.
Verdere specificaties:
Lengte: 1340mm
Hoogte: 370mm
Hoofdrotor diameter: 1610mm
Staartrotor diameter: 290mm
Motor tandwiel: 10T tot 12T (voor as Ø6mm)
Hoofdtandwiel: 100T
Overbrenging staartrotor: 1:4.71
Gewicht (kit): 2300g
Accu: 12s 4200mAh tot 5500mAh
Er zijn twee kit-uitvoeringen:
1: De kale kit zonder bladen, maar je krijgt er wel een 10t pinion bij.
2: Een Combo kit met een Scorpion HKIII-4035 500kv motor (met extra lange as) en hoofd- en staartbladen.
Ik heb gekozen voor versie 1 omdat ik de rc componenten uit de Voodoo 700 ga overzetten. Ik ga hem dus vliegen met de PowerDekker HK-4225 met 540kv.
Let op: Het is belangrijk dat de motoras lang genoeg is, meer hierover als de motor gemonteerd wordt.
Hierbij dank ik ook mijn sponsor Sam van Hobbymaniac voor het regelen van de kit.
Laatst bewerkt: