Gaui X7

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door _Dekker, 27 feb 2012.

1. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Laat de kop het toe zachtere rubbers te gebruiken om zo toch met ook lage toeren te kunnen vliegen?

2. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Nee die twee schroefjes heb ik nou net niet gechecked, thanks voor de tip!
    De dikke ring moet er sowieso tussen, die dunne ringen kun je daaraan toevoegen.
    Ik heb aan alleen die dikke genoeg.

Als er zachtere rubbers komen zal het wel lukken. Maar die zijn er dus nog niet.

3. crash1000

crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    31 jul 2007
    Ik had wel een extra dunne ring nodig tussen maingear en bearingblock om gearmesh goed te krijgen.

Ringen in de kop paste prima bij mij, maar ik was even goed bezig om uit te zoeken welke ringen het beste erin kunnen. Ik heb 1mm ringen in bladhouders en 0.9 tussen bladhouder en main rotor housing. Heb de kop 6 keer los gehaald om met verschillende ringen gaan spellen. Maar ja na 45min heb je ook wat :)

Kop is inderdaad te stijf om lager dan 1800 gaan draaien. Ik dacht dat ik ergens nog een filmpje zag met 1700.. maar het is duidelijk gemaakt voor 1900+ rpm. Misschien komen ze met andere dempners, of misschien dempners van een andere merk uitproberen als je onder 1700 wilt draaien. Patriek had wobbel onder 1700 toeren dacht ik.

4. Knaller

Knaller Forum veteraan

Lid geworden:
    3 feb 2011
    Mr. Dekker die 10000watt heli is echt belachelijk :hammer: Man man man

5. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Hey Sam,
    Ik moet m'n gear meshing opnieuw doen, ruimte is nog te groot. Ik heb er nu die dikke en 1 zo'n dunste tussen zitten en verwacht dus die dunne eruit te kunnen halen.
    Ik heb een betere manier gevonden om de meshing vast te stellen (maar misschien deed je dit al):
    Als je de staart ingestoken hebt dan kan je met je vinger van bovenaf (tussen de framehelften door) het conische tandwiel blokkeren. Met je andere hand kan je dan het hoofdtandwiel bewegen en zo heel goed de speling voelen.

Bert

6. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ik zou graag de dikte van de staartbuis weten, kan iemand die mij doorgeven ? Ik zoek namelijk een nieuwe staartrotor voor mijn Nova.

7. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    Heb je wel de onderkant van de link compleet aangedraaid. Er bestond anders het risico dat de link achter het oog van de swashmeenemer kon blijven hangen.

Quote uit dit topic Official Gaui X7 Build Thread - HeliFreak

8. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Heb ik gezien en ga ik zeker doen. Ik moet sowieso de ene kant er weer af draaien om ze door de swash meenemer armpjes te kunnen steken.

9. crash1000

Lid geworden:
    31 jul 2007
    Ja dat had ik ook gelezen. Alleen weet ik niet of het ook zo is, want als ie draait komen houders horizontaal te staan en hangen ze niet meer. Maar van andere kant is het een kleine moiete om een crash te voorkomen. Weekend zit bij mij de motor erin en kan ik hem op de tafel laten draaien en testen. Ik heb nog niet echt tijd aan de linkages besteed maar als ik zo kijkt kan je die houders ook helemaal vastzetten! Ze hoeven niet op en neer kunnen. Op protos zijn ze ook vast. Maar goed, zie ik het weeken ;)

10. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Uit mijn hoofd 21mm uitwendig.

11. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    I know :p
    Heb zojuist een pre-order geplaatst voor een HK-4530. En dat gaat een PowerDekker worden...

Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
  12. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. crash1000

Lid geworden:
    31 jul 2007
    Stock motor doet ook niet zo slecht in SmackTalk RC video , met Vbar gov moet het nog beter gaan. Ik ben alleen benieuwd naar temp van de motor. Scorpion motoren zijn altijd heethoofden :)

14. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Klopt, de 4530 is behoorlijk overkill, maar daardoor kan ik bv wel dezelfde draaddiameter gebruiken als stock en toch een betere koeling krijgen omdat ik de windingen netter kan leggen.
    Hij hoeft dus niet perse nog meer vermogen kunnen leveren, maar dat is natuurlijk wel leuk. :p

15. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Weet niet waar Crash vandaag mee vloog maar meer vermogen lijkt me totaal overbodig. Bij die hoge rpms echt niet nodig. :cool: Alleen maar meer Boging. Collective van 12.5 was zelfs al teveel. Normaal zou je wat rpm terug kunnen gaan maar dat laat de demping niet toe.

16. crash1000

Lid geworden:
    31 jul 2007
    ik has standaard 4035-500 motor die bij de kit zat... Je kan nooit te veel vermogen hebben.lol BAM Jongen :)

17. crash1000

Lid geworden:
    31 jul 2007
    Maiden

Nou Vandaag was mijn maiden, sorry bert, ik was eerder :) (nou patriek was eigenlijk de eerste met maiden.)

Niks bijzonder natuurlijk, even eerst aanvullen en kijken of niks eraf vliegt
    Maar voor de eerste vlucht was het zeker goed, daarna heb ik nog 5/6 lipos gevolgen en vbar en gov verder zitten tweaken. Wordt steeds beter. Morgen ook de heledag vliegen. Heb echt zin in!

Ik heb nu nog te weinig vluchten gehad maar een korte samenvatting;
    Precies als mijn logo, Bruut als mijn trex700 en snel als mijn Gaui X5
    Bladen die bij zitten zijn van rotortech, die zijn GOED Ik ga ook Edge erop zetten en vliegen om te kijken of het nou door de bladen komt dat ie zo goed vliegt of door de heli zelf.
    Scorpion motor wordt wel warm, maar ja ik ben koude kontronik motoren gewend

Ik heb hem gevlogen op 2000 toeren, morgen lekker met verschillende toeren gaan vliegen en kijken wat me beter bevalt.
    Een minpunt, lipo wisselen! Slide systeem van trex700 is gewoon de beste. Klik en Klaar, dat moeten ze in elke heli zetten. Geen velcros.

Bert, het staat je wat te wachten! YOUR GOING TO LOVE IT!

18. Knaller

Knaller Forum veteraan

Lid geworden:
    3 feb 2011
    Maar heb je genoeg power met dei 4035 motor of niet? Enwelke lipo's vlieg je?

19. PatrickSenjay

PatrickSenjay

Lid geworden:
    27 mei 2011
    Filmpje van Sam z'n maiden met X7

20. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Sommige mensen zijn ook echt niet bang dat er iets niet goed zit op de eerste paar vluchten he :eek:.

Deel Deze Pagina