Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Ik kon het ook weer eens niet laten en heb de ultra inmiddels ook :-D
hij heeft gister zijn eerste vluchtjes gemaakt met een nieuwe lipo dus moest het nog effe rustig aan doen ......
zal nog wat foto's plaatsen als mijn camera weer geladen is :hammer:
eerste indruk is goed !
ook deze heeft de hier eerder genoemde HC-setup

word vervolgd

grtz Jeroen

Ik kon het ook weer eens niet laten en heb de ultra inmiddels ook
hij heeft gister zijn eerste vluchtjes gemaakt met een nieuwe lipo dus moest het nog effe rustig aan doen ......
zal nog wat foto's plaatsen als mijn camera weer geladen is
eerste indruk is goed !
ook deze heeft de hier eerder genoemde HC-setup

word vervolgd

grtz Jeroen
Hoi Jeroen,:hammer:

Kun je mij de exacte setup nog eens doorgeven die jij gebruikt?:-D
Alvast bedankt.

Gr,

Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
hier enkele foto's van de nieuwe aanwinst :D

DSCF1006.jpg

DSCF1007.jpg

DSCF1009.jpg

DSCF1012.jpg

DSCF1015.jpg

DSCF1025.jpg

@mijnheerjeroen,

Die ledjes bij de motor zijn zeker erg leuk !
Maar ik zit bij HK te lezen, 1x groen,1x rood en de rest wit.
Waar haal je al die mooie rooie vandaan bij je motor ??

Ik heb net motor en servo's binnen gehad voor mijn toekomstige funjet.
Maar begin nu erg te twijvelen, zou eerst het ouwe model halen maar de nieuwe heeft ook wel wat :rolleyes:
Dilemma.....

Gr.

René

Ok, die dus gewoon opmaat geknipt en ook aangesloten op hetzelfde systeem ?
Of de witte eraf gehaald en de rooie erop ?

Het ziet er wel heel erg gaaf uit !

René

juist gewoon op maat geknipt !
rondom aan de binnenkant zitten er 9 en buiten op de motorschotje zitten er 6
per 3 leds is de strip 12 volt
de andere ledjes werken op de spanning van de ontvanger en is dus geen 12 volt
ik sluit de ledjes aan op de balancerkabel van de lipo en kan ze dus niet schakelen

Ziet er mooi uit en is een spektakel in de lucht:)
Ga je vandaag nog vliegen Jeroen?
Wou me axn floater jet vandaag of morgen vliegen zonder kabel,
Twijfel alleen nog me deze wind:D

Groet Tom

Hey mensen, ik zoek eigenlijk een heel snel toestel. nu lijkt me die Funjet wel wat, maar hoe moeilijk is deze te vliegen ? Heb 2 jaar ervaring en laatste jaar heel intensief met een swift en een Blizzard. Daar kan ik mee lezen en schrijven.

Hoi,

Als je met een blizzard en een swift kan vliegen moet het met een funjet ook zeker lukken!
Niemand verplicht je van een super snelle setup erin te bouwen en je kan nog altijd half gas geven om de snelheid in het begin wat te beperken als je dit nodig acht. Hou ons op de hoogte!

Vincent

Vanmiddag de funjet ultra gehaald en in elkaar gezet wat is dat ding snel te bouwen zeg binnen een middag vliegklaar. Begin van de avond toch maar de maiden wezen maken en vliegt echt super. In de handleiding stond dat 2mm up trim aan te raden is voor de eerste keer alleen was dat wel te veel... In de lucht uit getrimd en nu staan de elevons helemaal vlak aan de vleugel. Ook al was het 4s en heb ik de zelfde setup als die van RcFoamFigters op Youtube die gemeten is op 186km/u viel de snelheid me wat tegen.

Vraagje wat me niet helemaal duidelijk is, moeten die verticale vleugels nou ook op dit punt worden vast gelijmt? Of moet daar een spleet tussen zitten. Ik merk wel dat die vleugels best veel flex hebben of moet dat juist?

En met hoeveel expo vliegen jullie? Kwam het niet tegen in de handleiding had het maar op 30% gezet wat ik toch nog te weinig vind volgende keer word het 40% (op aileron elevator)

Afb0220.jpg

de staartjes heb ik ook gelijmd omdat er wat flex opzet. voor de rest vlieg ik met 35° expo op de hoogte en 20 op de rollen aangezien met 220 kph hij anders te giftig wordt :p

Laatst bewerkt:
vraagje;
ik heb mezelf ook de ultra aangeschaft.
elke keer bij het opgooien tolt hij over de kop om dan vervolgens
recht op zijn snuit de grond in te gaan.
ligt dit aan het zwaartepunt? dacht dat dat die kleine uitstekende bolletjes zijn? of ligt het aan mijn setup? himax motor 2700kv, 2450 mah 3S, apc 5X5 prop. is deze setup misschien niet sterk genoeg? of ligt het aan mijn gooien? zou er zo graag mee vliegen maar durf al bijna niet meer

Mijn standaard funjet heeft ook een vergelijkbare setup (wel een APC 6x4 speed prop) . Starten ermee gaat goed als je het volgende doet:

- wijs een schakelaar op je zender toe aan een "up" trim van ongeveer 2 mm. boven de neutraalstand van je roeren.
- gebruik die schakelaar stand bij de start.
- start vol gas en gooi/duw de funjet vanuit stilstand onder een hoek van een graad of 30-40 naar boven.

Dan zakt ie nog wat door bij het starten maar heb je ruim de tijd om snelheid te maken.
Ik gooi altijd zelf en hou wel een vinger aan de "up" knuppel.

Back