Micropuller
Forum veteraan
Autorijden = modelvliegen.
Autorijden zonder gordel = modelvliegen zonder zicht op je model en zijn omgeving.
Autorijden zonder gordel = modelvliegen zonder zicht op je model en zijn omgeving.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Autorijden = modelvliegen.
Ik denk dat de meerderheid het daar mee eens is en zo staat het nu ook beschreven in de regeling modelvliegen. Maar dan kun je niet op 10 kilometer afstand en 700 meter hoog vliegen en dat zijn de mensen die de FAA nu wil aanpakken (samen met de binnen de bebouwde kom, boven mensenmassa's en boven snelweg vliegers) Het is gebeleken dat het toestaan onder voorwaarden moeilijk te handhaven is, dus dan is de makkelijkste stap een totaalverbod.
Ook vliegeren...scheelt weer veel overheidskosten en jaarlijkse doden
Ik krijg heel sterk de indruk, dat er wat aan de hand is met FPV vliegers.
Hoe bot het ook klinkt en mischien is het vergezocht, maar het is een herhaling van zetten, en om een of andere manier valt het mij op, dat het moddergooien steevast begint vanuit de hoek van FPV vliegers....
Dat was al zo met de strapatzen van Sander S, en het gebeurt nu ook weer heel subtiel, met een volkomen uit het niets komende steek onder water over waarom iemand 20 jaar vliegt zonder brevet.... wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Waarom engels, moet dat iets verhullen? Maar goed, de discussie is verder nog van technische aard dus niets aan de hand.Spoken like a true FPV'er.
Kort van geheugen zeker?
Dat is heel kort zo geweest, ergens kort na 2000. Sloeg helemaal nergens op, want het kwam er op neer dat een helivlieger met 20+ jaar ervaring, maar zonder brevet, opeens met een vleugel-instructeur naast zich moest gaan vliegen, want er waren geen andere helivliegers/instructeurs op de club, en zonder brevet mag er niet gevlogen worden tenzij met instructeur....
Tja, in 2000 was ik 6 jaar oud, toen had ik zo'n beetje net m'n eerste paar vluchtjes gemaakt. Het concept zou echter best goed werken naar mijn idee, en in principe zou iedereen ook een brevet moeten hebben (bij ons op de club iig wel).
...
En ik vraag me af waarom iemand na 20 jaar heli vliegen nog steeds niet z'n brevet heeft gehaald. Afvliegen is nog geen uurtje werk inclusief al het papierwerk er omheen, en als ie een beetje kan vliegen moet dat geen enkel probleem zijn.
Eens dit soort producten gaan er in de toekomst meer komen onontkoombaar. En dat wordt gekocht door mensen die hun aankoop vooral aan andere willen laten zien. Ik heb om een beeld te krijgen in youtube ''phantom first'' gezocht en dan zie je inderdaad mensen in de woonwijk aan de gang gaan. apetrots filmen ze zichzelf met die witte handtas in hun handen. Ik denk daarom ook met geen enkel benul van wat ze veroorzaken. Dus laat de verkopers van dergelijke apparaten niet buiten beschouwing in dit verhaal. Dergelijk RTF zijn over het algemeen de veroorzakers van negatieve publicatie.
![]()