Ja, die moeite heb ik inderdaad genomen. En ik heb me bescheurd van het lachen. Een typisch Calimero-effect: "Zij (de FAA) zijn groot en wij (FPV-ers) zijn klein en da's niet eerlijk. Oooh nee."
Even wat zaken eruit gelicht, met de tijden in het filmpje erbij.
...
Vind je het erg dat ik rest van de video gelaten heb voor wat hij was? Als dat de lijn van belangenbehartiging is voor de FPV-community binnen de U.S.A. gaat diezelfde community donkere tijden tegemoet. Zelfs zonder bril.
Jij kijkt nogal met een gekleurde bril naar dit soort video's. Geeft niet want bijna iedereen kijkt met een bepaalde insteek. Maar je hebt wel de essentie van Bruce's verhaal gemist en dat was volgens mij dat de FAA alle FPV-ers (waaronder vooral serieuze hobbyisten) als criminelen bestempelt terwijl de echt gevaarlijke gek zich toch nergens iets van aan trekt. Aan dat laatste kun je niets doen maar met het verjagen van de serieuze hobbyist maak je het luchtruim onveiliger omdat dan het zelfcorrigerend vermogen wegvalt. Dan heb ik het dus over het aanspreken van de cowboys die zonder enige kennis van zaken RTF "drones" de lucht in knallen op een plek waar dat niet kan.
Het is een lastige discussie, maar het is net zoiets als een totaalverbod op alcohol omdat alcohol zoveel verkeersellende veroorzaakt. Wat je krijgt is dat de notoire drinker niet stopt en nog steeds onder invloed in de auto stapt terwijl iemand die met een druppel op nooit aan het verkeer deelneemt denkt: waar heb ik dat aan verdiend? In de kroeg worden na sluiting geen dronken mensen meer thuisgebracht want daar wordt geen alcohol meer geschonken. En wat er in en rond de illegale drankkeet gebeurt weet niemand.
Martin