FPV, multicopter videos enz

Ik heb maar 1 vraag....moet er per se een batterij in, anders is ie ook leuk voor de ladybird......zonder het gewicht van de extra batterij, en met stroom van de ladybird zelf, is dit een leuk cammetje, voor de ladybird voor FPV of niet-FPV....:)

Lipo is vrij eenvoudig te verwijderen uit de camera. 5V moet ie hebben;)
(zit een stekker bij om camera extern te kunnen voeden)

Lipo is vrij eenvoudig te verwijderen uit de camera. 5V moet ie hebben;)
(zit een stekker bij om camera extern te kunnen voeden)
batterij weegt niks van die keychain dus dat lijkt me niet het gewicht.
zelfs voor ladybird ofzoiets :confused:
Hoe werkt dat dan als FPV welke kabels heb je dan aangesloten .. stroom plaatje toevallig ( 12v > 5v )? mijn vtx is nl aangesloten op een 3s lipo (12v) , kan je dan deze keychain rechtstreeks connecten op vtx foxtech of moet je rekening houden met die 5v :confused::rolleyes: Heb in principe geen stroom nodig als batterij van keychain cam opgeladen is.

batterij weegt niks van die keychain dus dat lijkt me niet het gewicht.
zelfs voor ladybird ofzoiets :confused:
Hoe werkt dat dan als FPV welke kabels heb je dan aangesloten .. stroom plaatje toevallig ( 12v > 5v )? mijn vtx is nl aangesloten op een 3s lipo (12v) , kan je dan deze keychain rechtstreeks connecten op vtx foxtech of moet je rekening houden met die 5v :confused::rolleyes: Heb in principe geen stroom nodig als batterij van keychain cam opgeladen is.

Camera wordt geleverd met een mini usb kabel die zich splitst in:
-Video out& Ground (Geel of wit/zwart), deze kan rechtstreeks op je Vtx.
-Power in& Ground (Rood/zwart), Deze kan je aan een externe 5V bron verbinden (BV accu/ Bec of een power converter 12V naar 5V) maar de interne accu kan je ook gebruiken uiteraard.

deze dus :

deurgh.jpg

hier met aangepaste kleuren
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=22715204&postcount=8449

TomC11C16.jpg

Laatst bewerkt:
Als je een diode of 9 van een paar cent in serie maakt van je 3S lipo naar de cam heb je 5V of je pakt de 5V van de ESC (BEC).

Gebruik nu 3 diodes van mijn 4S lipo naar mijn Vtx om op 12V ongeveer uit te komen. Werkt perfect!

Spanning hoeft niet precies 12V te zijn voor je vtx als je daar op doelt. 3S is prima namelijk.

Maar een 12V regulator zou prima voldoen en kan vanaf 6volt meestal. Maar waar haal je 9V vandaan?

Spanning hoeft niet precies 12V te zijn voor je vtx als je daar op doelt. 3S is prima namelijk.

Maar een 12V regulator zou prima voldoen en kan vanaf 6volt meestal. Maar waar haal je 9V vandaan?

Ja , dat van de vtx weet ik al ;), maar ik merkte toch dat als de lipo een beetje inkakte er toch ,hik ups kwamen.. Na een meeting bleek er nog 11,7volt in de lipo te zitten, nu was dit bij een collega piloot , echter gebruiken we dezelfde setup, ik heb alles dubbel besteld , dus de vtx,-en komen van de zelfde toko/fabrikant af ....

Hier deze werkt vanaf 6.5V
Digitech Electronics

Let wel op dat hier veel switching noise aan de uitgang is en dat je een en ander moet uitfilteren met een LC filter bijvoorbeeld.

Bedankt. Hou ik gedachte ....

:cool:

Welke vtx heb je dan? Heb met al mijn 1.2ghz en 2.4ghz setups die op 12V werken nooit gehad, maar weet wel dat er dat soort vtx'en bij kunnen zitten. 9V is dan weer een beetje overdreven, want zo ver komt een lipo meestal niet :). 10V zou geen probleem moeten zijn. Meestal is het de camera die daar meer moeite mee kan hebben dan een vtx.

Let wel op, want spanning die je meet na het vlucht is altijd veel hoger dan de spanning onder load tijdens het vliegen.

Het gaat om de FOX 1,2ghz serie , van de accu meten belast en onbelast , zit altijd verschil in, probleem is vaak dat op het moment van de hik-up en meten enige tijd zit , en de OSD's zijn nog niet gearriveerd.
De volgende keer wisselen we van Vtx en daarna nog evt de lipo's , kijken of het probleem zich verplaatst :cool:

Ja die heb ik ook altijd gevlogen. Hoeveel mW? Zou geen probleem moeten zijn, alleen je krijgt storingen in de vorm van de lijntjes in je beeld zonder lc filter. Bedoel je dat niet? Gebruikte hij gopro of een ccd?

Je hebt ook korte dropouts door reflecties vaak....misschien bedoel je dat wel. Allereerste keer dat ik fpv vloog had ik wat dropouts bij 20m door te sterke vtx en durfde niet eens verder dan 50meter te vliegen. Later weet je waar je dekking ophoudt.

Ja die heb ik ook altijd gevlogen. Hoeveel mW? Zou geen probleem moeten zijn, alleen je krijgt storingen in de vorm van de lijntjes in je beeld zonder lc filter. Bedoel je dat niet? Gebruikte hij gopro of een ccd?

Gaat om de 800mw , en de gopro wordt gebruikt , het beeld valt weg voor een spit second , was in open terrein en circa , geschat , 100 meter ver van de ontvanger , die op 1,50 mtr hoog staat .Daarna de video opname van de gopro bekeken en daar was geen wegvallend beeld te zien , dus je mag aannemen dat het dan zit in:
-de bekabeling gopro vtx
-de vtx
-de voeding vtx (3s lipo)
-het vtx signaal van de gopro
- of misschien de vrx (ook fox)

Maar misschien is dit wel een drop-out zoals jij het bedoelt , dat is dan dat het video beeld kompleet weg valt , voor een split second?

Back