FPV, multicopter videos enz

Als men gaat FPV'en op 1,2 Ghz hoeveel Low Pass filters zijn er dan nodig , in combi met 2,4 Ghz?

Neem aan 1 stuk op de VtX?
Yup alleen op je vtx....dit is dus om je 2.4ghz rx niet te doof te maken waardoor je range wat minder wordt. Op de grond heeft het dus geen zin.

@corne
Software is voor beide bordjes hetzelfde. Laad deze software en stel je tx in etz volgens de manual.

In cli:
set looptime = 3000
set acc_lpf_factor = 100

Stel je min/maxthrottle enz en je gaat een wow factor ervaren op dit bordje.

Toevallig net pas voor het eerst level getest en dat werkte ook super.

Mocht je vragen hebben pm mij. Ik heb een tijd geleden alles uitgezocht.
Rest me een ding wat onduidelijk is hoe ik mijn rc endpoints afstel. Die vind ik nu vrij hoog ingesteld. Tussen 900 en 2100. Dit kan mijn zender net aan.

Edit:
Volgens mij heeft het alti hold. Ik heb het alleen niet getest omdat ik 2 acro bordjes heb. Je hebt zelfs expo op de throttle....net zoiets als throttle curve bij openpilot.

Althold is wel beschikbaar in MultiWii maar werkt nog niet zo goed als bijv bij de Naza.
Wordt wel aan gewerkt.

@Garbungel: volgens mij heeft de Acro die je van mij hebt wel een baro, BMP085 dacht ik.

Nope acro bordjes hebben geen baro. Check documentatie en je ziet het natuurlijk ook in de software wat voor sensoren er allemaal aanwezig zijn.
Acro mist dus magnetometer en barometer ten opzichte vam de andere bord. Overigens kan ik prima leven zonder baro :). Gebruik level nog niet eens eigenlijk. Toevallig vandaag getest omdat iemand het laatst vroeg.

De 16de men Iconic-x frame besteld/ betaald.
Begin deze week pas verzonden althans was die in stock , ging zogezegd een dag later de tracking door krijgen.
Nog steeds geen tracking gehad , nog steeds geen antwoord gehad op men mail.
Eerste en laatste keer dat ik daar iets bestel , als ik de Iconic-x ooit crash gaat die de vuilbak in , geen zin om langer dan een maand op onderdelen te wachten. Algoed dat ik 3 extra armen heb bijbesteld anders was het snel afgelopen geweest.
Vind het niet kunnen, het leuke is al voorbij..kijk er al niet meer naar uit.
Ga straks nog een HT-Flip fpv frame bestellen...

Ja die gast doet alles zelf en alleen. Hij heeft veel bestellingen laatste tijd gehad :). Je hebt niks gemist met dit weer. Die van jou komt er wel.

Iconic-x heb je binnen 3 kwartier gebouwd geloof mij. Makkelijkts te bouwen frame tot nu toe.

Ik ga straks denk ik voor de zomer ook een flip bestellen. Nu even niet.

Eindelijk de fpv gear binnen ,vraagje voor de gene die de video kabel vanaf de gopro nasr de vtx zelf hebben gemaakt :

Neem aan dat de "neg." (-) van de gopro video uit , en de "ground"(-)van de vtx , te samen aan de min van de accu komen ?..(aangezien er technisch geen ground zit op de TBS)

Gnd heb je altijd nodig om voor potentiaalverschil te zorgen. Als vtx gevoedt wordt vanaf je main lipo rechtstreeks dan moet dit hetzelfde zijn.

Jurgen , heb hier nog een arm liggen maar die heeft de wereldoorlog meegemaakt ;)

Zolang hij nog in 1 stuk is, dan maakt het niet veel uit :-) Dan combineer ik het met mijn 'restje arm'... Stuur je een PB met wat je er nog voor wil hebben? Ik ben toevallig zaterdag rond Antwerpen, dan zou het makkelijk zijn om het op te pikken.

kopen en laten weten hoe deze is. Kan weinig reviews erover vinden. Delay is natuurlijk ook belangrijk. Het moet echt live feed zijn :D.

Hier keychain vergelijking met een hero2 voor on board camera

Laatst bewerkt door een moderator:
kopen en laten weten hoe deze is. Kan weinig reviews erover vinden. Delay is natuurlijk ook belangrijk. Het moet echt live feed zijn :D.

Hier keychain vergelijking met een hero2 voor on board camera
tsja ik heb al een vraag uitsaan of deze live av output heeft ..

Over die keychain ik heb exact dezelfde thuis liggen 808#16 v2 D lens 120 graden ..geweldig cammetje ..maar inderdaad de kleuren die schijnen wel geboost kunnen worden ..als ik mijn cam vergelijk met andere 808 #16 v2 cams is mijn kleur toch echt anders.. moet er nog even induiken..complete forum is er over
#16v2 heeft ook een composite video out. dus misschien zelfs ook voor fpv te gebruiken.
Weet iemand dat?
C16v2D.JPG

Deze ebay verkoper verkoopt de echte , er is veel namaak : was binnen 10 dgn thuis Mini DVR 808 #16 V2 -Lens D Car Key Chain Micro Camera HD 720P Pocket Camcorder | eBay

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag is er op het iBOOD Forum een Official Product Expert aanwezig!
De Official Product Expert is een vertegenwoordiger van de fabrikant en zal
10:00 – 17:00
aanwezig zijn om al jullie vragen te beantwoorden.
Begin je vraag aan de Official Product Expert met:
@MuviHD-Expert
En stel je vraag in het Engels!
Wil je een uitleg over de specificaties van het product of wil je weten of de iBOOD van de dag compatibel is met een product dat je al in huis hebt? Dan kun je deze
vragen direct aan de Official Product Expert stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt!

Vandaag is er op het iBOOD Forum een Official Product Expert aanwezig!
De Official Product Expert is een vertegenwoordiger van de fabrikant en zal
10:00 – 17:00
aanwezig zijn om al jullie vragen te beantwoorden.
Begin je vraag aan de Official Product Expert met:
@MuviHD-Expert
En stel je vraag in het Engels!
Wil je een uitleg over de specificaties van het product of wil je weten of de iBOOD van de dag compatibel is met een product dat je al in huis hebt? Dan kun je deze
vragen direct aan de Official Product Expert stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt!

ibood?, nieuwe apple forum of zo ?

muvihd expert ? Waarin ?

Er is niet bij vermeld of het nou hero3 black of silver was? Als dit black is wat het wel lijkt te zijn is het geen eerlijke vergelijking :D.

Hero3 is natuurlijk beste van alle action cameras tegenwoordig en zeker de black. De anderen zijn allemaal budget cameras die 3 tot 4 keer zo goedkoop zijn.

Sony action cam is overigens ook best goed!

tsja ik heb al een vraag uitsaan of deze live av output heeft ..

Over die keychain ik heb exact dezelfde thuis liggen 808#16 v2 D lens 120 graden ..geweldig cammetje ..maar inderdaad de kleuren die schijnen wel geboost kunnen worden ..als ik mijn cam vergelijk met andere 808 #16 v2 cams is mijn kleur toch echt anders.. moet er nog even induiken..complete forum is er over
Deze ebay verkoper verkoopt de echte , er is veel namaak : was binnen 10 dgn thuis Mini DVR 808 #16 V2 -Lens D Car Key Chain Micro Camera HD 720P Pocket Camcorder

Deze cam heeft idd live out en kan je zo mee fpv-en (moet wel ff aangevinkt worden mbv een Windows plugin), heb 'm al een tijd in huis maar nog niet mee gevlogen. (komt ook van bovengenoemde verkoper) Ligt klaar om morgen getest te worden (bij beter weer...):turn-l:

Ik heb maar 1 vraag....moet er per se een batterij in, anders is ie ook leuk voor de ladybird......zonder het gewicht van de extra batterij, en met stroom van de ladybird zelf, is dit een leuk cammetje, voor de ladybird voor FPV of niet-FPV....:)

Back