FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Wat is jong?
Zolang je maar jong van geest bent denk ik, rest doet er niet toe....( ik zoek nog een vrolijke smiley met baard haha)
M.vr.grt., Max

Laatst bewerkt:
Even tussendoor

:offtopic:

De periode van jong zijn is een geweldige fase in je leven. :D
Gemotiveerde jongeren leren ongelofelijk snel. Dat kan ik zien bij mijn twee dochters. In het bedrijfsleven werk ik graag samen met gemotiveerde jongeren, heerlijk met hoeveel enthousiasme projecten worden aangepak:cool:

Johannes

:ontopic:

Nieuwe uitdaging

Hier waren ontwerpers met visie bezig.
Alleen de mechanische technieken lieten het in mijn ogen afweten.

089qp.jpg

Johannes

Beardmore Inflexible (Rohrbach licentie bouw)

William Beardmore and Company had acquired a licence for the use of the Rohrbach principle for stressed-skin construction. Using these principles and drawings supplied by Rohrbach for the RoVI, the Beardmore company designed, what was then a massive all-metal three-engined transport, the Beardmore Inflexible.
The aircraft (Serial Number J7557) was built at Dalmuir between 1925 and 1927 and was delivered by road to the A&AEE at Martlesham Heath Airfield where it first flew on 5 March 1928,[1] appearing at the Hendon RAF Display later in the year. The aircraft was structurally advanced for its time and had good flying qualities. It was also a very large aircraft for the time, having a wingspan around 16 feet (4.9 m) greater than the Boeing B-29 Superfortress heavy bomber of World War 2. However, it suffered from being underpowered and, with no interest in production, the aircraft was dismantled at Martlesham Heath in 1930. It was then used to investigate the effects of corrosion on light-alloy stressed skin structures.
One of the aircraft's wheels survives, and is an exhibit in the Science Museum (London).

http://en.wikipedia.org/wiki/Beardmore_Inflexible

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, Henri.... dat je dit toestel zou kennen hat ik wel verwacht, maar dat jij dit toestel ook ooit hebt geplaatst hat ik niet verwacht :hammer:

Johannes

And now for something completely different ...

Dit luchtschip maakte een ontdekkingsreis.

trivia33.jpg

Het tweede luchtschip van de ontwerper/gezagvoerder verongelukte. Dit leidde tot de dood van een andere, beroemder ontdekkingsreiziger.

Luftschiff "Norge" über Spitzbergen: Zusammen mit Roald Amundsen und dem Sponsor der Expedition, Lincoln Ellsworth, brach Umberto Nobile am 11. Mai 1926 von Spitzbergen mit seinem Luftschiff zu einer ersten Polarfahrt auf und landete zwei Wochen später in Alaska.

norgel.jpg

Johannes

:thumbsup:

Het tweede luchtschip "Italia" verongelukte op een zelfde reis. Bij de search party raakte het vliegtuig van Amundsen vermist. Zijn lichaam is nooit gevonden.

Dit was weer een interessante opdracht. Graf Zeppelin had al voor de eerste wereldoorlog een reis met zijn luchtschip over de Noordpool gepland, maar de oorloog kwam ertussen.
Later heeft een medewerker van Zeppelin het idee weer opgepakt en op 24 juli 1931 werd de reis met zijn wereldberoemde luchtschip "Graf Zeppelin" alsnog gemaakt.

......An Bord waren 45 Personen, vor allem Wissenschaftler aus Deutschland und Russland. Die Forscher waren an erdmagnetischen, biologischen und meteorologischen Untersuchungen interessiert. Mitgeführt wurden wissenschaftliche Geräte, Kajaks, Schlitten, Zelte, Rentierfellschlafsäcke, Proviant und Arzneimittel....

Johannes

De Norge en Italia vallen op door hun 'kiel'. Nobile had daarmee extra ruimte gecreëerd voor vracht en bemanning. Ik vind het een mooie zeppelin.

Er is ook een mooie/goede film over de gebeurtenis gemaakt ...

1.jpg

Laatst bewerkt:
Nieuwe opgave

Tijdens een wandeling door een aantal zweefvlieg enthousiastelingen ontstond het plan om een eigen zweefvliegtuig te ontwerpen en bouwen.:D
Het begon allemaal behoorlijk avontuurlijk…… :cool:

090sy.jpg

Johannes

Back