FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten (deel 2)

Nieuwe opgave
000.jpg

Groeten Jef

Hoe werkt dat dan. Wat ik ook probeer die "truck" werkt op de ene of andere manier niet bij mij. Wanneer ik rechts klik krijg ik nergens die optie "Afbeelding zoeken in Google" te zien.
Ga door Ron.......

Zelf gebruik ik Firefox en dan werkt het niet , maar ik heb de test eens gedaan met een andere computer die wel Google gebruikt en het is inderdaad "poepsimpel" dan
om tot een goed resultaat te komen :(:(:( , dan is er ook niet veel aan , spijtig .

Groeten Jef

Je bent warm, Ron.
Het is wel een Fouga, maar geen Magister.
De Fouga's die hiervoor gebruikt zijn hadden origineel geen motor, vandaar de 'rugzakmotor'.

En hier is de nieuwe opgave, niet zo moeilijk, dit keer.
Hoewel: Waarin verschilt deze versie van het oorspronkelijke ontwerp?

full

Hollandair H.A.-001 'Libel' ... had oorspronkelijk een Lycoming motor, op de foto een Gipsy Major ... en dus een wat andere motorkap.

Laatst bewerkt:
Dat is gewoon mijn nieuwe opgave, Bruno! Ik wist zeker dat ik de jouwe goed had.
Mijn opgave heeft dus niets met de Fouga te maken ... "voor hem" sloeg op de testpiloot zelf.

p 75 eagle een bij elkaar geraapt vliegtuig bedoel je
In October 1942, the contract for two prototypes, designated "XP-75", was signed with the Fisher Body Division of GM. The design concept was to use the outer wing panels from the North American P-51 Mustang, the tail assembly from the Douglas A-24 (SBD), and the undercarriage from the Vought F4U Corsair in a general layout much as in the Bell P-39 Airacobra with the engine located amidships with the propeller driven through an extension shaft. At an early design stage, however, Curtiss P-40 Warhawk outer wing panels were substituted for the P-51 panels.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fisher_P-75_Eagle

Laatst bewerkt:
Back