Formule 1 wedstrijden

Jan?? als het goed is heb je de V2.1 1S;).
Als het goed is moet er in je stock software ergen een blinky map in staan.

Mvg Roy

Patrickjo, op de website van de Baanbrekers staat dat de wedstrijdkalender voor 2014 online staat, maar als ik erop klik kom ik uit bij de kalender van 2013...

Misschien even de bewuste pagina verversen? Als ik hier kijk zie ik wel de kalender van 2014.

@Rob.....Ben bang dat deze niet word toegestaan.
Dit ivm velgmaat;)

Mvg Roy

Ik blijf het een domme actie vinden, hoewel ik zelf niet mee rij
Maar je sluit zo wel een aantal rijders uit die anders misschien wel hadden mee gedaan.

Misschien dat deze regel nog veranderd kan worden?

gr. rene

@Rene.....Wacht ffies de definitieve regels af.
Misschien dat er idd nog wat word aangepast;)

Mvg Roy
Ps Nee ik heb geen "inside" information:cool:

NK Matthijs;)
Het is een demo/promo klasse maar er worden al best strenge regels toegepast waardoor er al vanaf het begin een aantal type auto's word uitgesloten.
Dit ging om de eerste set regels die er stonden voor de NK F1.
Weet niet of deze nu zijn aangepast of niet.

Mvg Roy

De discussie over het wel of niet toelaten van pro10 achterwielen werd overigens 18 jaar geleden al gevoerd.
Wel opvallend is dat de rest van de wereld nu de "Tamiya" standaard velgen gebruikt, terwijl naar mijn weten alleen Corally nog de pro10 velgen gebruikt. (en hoeveel rijden er daar nu eigenlijk nog van rond).
Dus baseer je de regels op de overgrote meerderheid, of op een zeer kleine groep die hard schreeuwen ?

Ericjan?
Ik baseer de regels nergens op omdat ik ze niet heb opgesteld.
De pro10 banden zijn makkelijk naar 45MM af te draaien zodat ook aan deze breedte kan voldaan worden;)
Alleen de diameter is dan nog groter.
Mij maakt het niet uit hoor:cool:
Ik heb deze nu eenmaal.
Kan hem ook aanpassen als het moet.
Waar het mij een beetje om gaat is, het is een promo/demo klasse.
Maak het daarom niet al te moeilijk.
Dit om een leuk deelnemers veld te krijgen.
Daarna kun je altijd de regels aanscherpen.
Het is al bewezen dat bij gelijke motoren, helemaal de 21.5 dat het verschil tussen de verschillende auto nagenoeg nihil is.

Mvg Roy

ah, ok. Hoewel ik 200 mm en foam al minder 1:10 schaal vind dan 180 en rubber (tov de huidige auto's) lijkt me dat een regel die de meeste rijders gaat trekken. Pro10 achtervelgen/banden gebruik je maar lekker in de Pro10 klasse ;-)

Eens kijken hoe ik de TRF101 uiteindelijk laat rijden, op de MACH is 190mm met rubber de clubregel, hoewel er ook erg veel geluiden zijn om daar met 200mm en foam te rijden...regels, regels, keuze's, keuze's, het is net de echte F1, maar dan zonder Bernie die alles er door drukt :-)

Wat ik niet snap in dit hele verhaal dat Nederland weer eens eigenwijs wil doen terwijl er een Benelux reglement is en wat blijkbaar werk,zelf een aantal clubs nemen dit over en de nomac doet weer eens iets anders! Niet vreemd dat men geen animo en steun krijgt.

Eigenlijk is doormiddel van deze discussie cq vorm van reglement alweer gedoemd om te mislukken in mijn ogen.

Wat ik niet snap in dit hele verhaal dat Nederland weer eens eigenwijs wil doen terwijl er een Benelux reglement is en wat blijkbaar werk,zelf een aantal clubs nemen dit over en de nomac doet weer eens iets anders! Niet vreemd dat men geen animo en steun krijgt.

Eigenlijk is doormiddel van deze discussie cq vorm van reglement alweer gedoemd om te mislukken in mijn ogen.

Wellicht een idee om even af te wachten welke regels gehanteerd gaan worden, voor ze te gaan bekritiseren ?!
Zo komen er een hoop spook verhalen die hoogstwaarschijnlijk nergens voor nodig zijn.

En wanneer komen die regels online ? Z.s.m...

Demo of geen demo, wanneer je iets toe laat om het van de grond te krijgen, kan je het later niet uitsluiten, mocht het tot een officiële klasse komen, het is gewoon niet netjes om iemand op die manier in de rug te schieten!!!

De discussie over de Pro10 velgen is tigtal jaar achterhaald, men schreeuwt iedere keer om toelating en uiteindelijk komt er niemand op dagen of slechts een enkele keer, daarnaast wanneer je iets op de markt brengt (of aankoopt) wat niet binnen een gebruikelijk format past, dan moet je later ook niet klagen dat je hierop uitgesloten wordt!!!

Je kan ook opnemen in het “demoreglement” dat nu bij wijze van uitzondering met de pro10 velgen gereden mag worden omdat het hier een demo klasse betreft, maar wanneer het een officiële klasse wordt, dan worden ze niet meer toegelaten. Het voordeel hiervan is dat men weet waar men aan toe is, misschien kan men er nog jaren mee rijden, wanneer het nooit tot een officiële klasse komt.

Ik vraag mij sowieso af waarom men bij het NK deze klasse toe wil toevoegen, er wordt al nationaal gereden met de F1 bij de Tamiya Cup, en voor de echte diehards is er de ETS, het is te druk om ze allemaal te rijden lijk mij, en de hoeveelheid rijders die F1 rijden, is redelijk beperkt, en als men daarnaast ook nog eens afwijkende reglementen hanteert....niet verstandig...!!!

Ik vraag mij sowieso af waarom men bij het NK deze klasse toe wil toevoegen, er wordt al nationaal gereden met de F1 bij de Tamiya Cup, en voor de echte diehards is er de ETS, het is te druk om ze allemaal te rijden lijk mij, en de hoeveelheid rijders die F1 rijden, is redelijk beperkt, en als men daarnaast ook nog eens afwijkende reglementen hanteert....niet verstandig...!!!

Ehm.....om je vraag te beantwoorden: de Tamiya-cup kan je aan meedoen als je een.....juist, Tamiya hebt (geen Corally, Serpent, HPI, Exotek enz.). ETS kost 85 Euro per race en is afgezien van Duitsland ernstig uit de buurt dit seizoen.

De nu voorgestelde regels voor het NK worden reeds meerdere seizoenen naar tevredenheid gebruikt in Deventer, Apeldoorn en Gouda, hier is dus naar gekeken. Alle andere initiatieven zijn nieuw en dus lastig om in de regelgeving rekening mee te houden lijkt mij.....

Ehm.....om je vraag te beantwoorden: de Tamiya-cup kan je aan meedoen als je een.....juist, Tamiya hebt (geen Corally, Serpent, HPI, Exotek enz.). ETS kost 85 Euro per race en is afgezien van Duitsland ernstig uit de buurt dit seizoen.

De nu voorgestelde regels voor het NK worden reeds meerdere seizoenen naar tevredenheid gebruikt in Deventer, Apeldoorn en Gouda, hier is dus naar gekeken. Alle andere initiatieven zijn nieuw en dus lastig om in de regelgeving rekening mee te houden lijkt mij.....

En zo is het precies Eric !

drift-junkie zei:
Je kan ook opnemen in het “demoreglement” dat nu bij wijze van uitzondering met de pro10 velgen gereden mag worden omdat het hier een demo klasse betreft, maar wanneer het een officiële klasse wordt, dan worden ze niet meer toegelaten. Het voordeel hiervan is dat men weet waar men aan toe is, misschien kan men er nog jaren mee rijden, wanneer het nooit tot een officiële klasse komt.
QUOTE]

En als blijkt dat het verschil miniem is, kan je dan alsnog besluiten om ze ook toelaten. Toch?

gr. rene

@Eric, wat ik er mee bedoelde te zeggen…de Tamiya F1 auto’s vertegenwoordigen veelal de hoofd moot op clubwedstrijden (voor zover ik weet), en deze hebben al de mogelijkheid om nationaal te rijden, maar maken hier niet altijd gebruik van, om wat voor reden dan ook!! Ik vroeg mij af: “waarom denken de NK organisatoren dat men hen wel kan verleiden/bereiken”!! Van de rijders die daar wel gebruik van maken, moeten daarnaast ook nog eens NK wedstrijden in gaan plannen, om veld vullend te worden!!! Maar goed de tijd zal het leren!!

@Rene, de reden om bepaalde auto’s onder voorbehoud mee te laten doen, heeft altijd tot doel om te kijken of men er toch niet inpast, anders moet je er al helemaal niet aan beginnen, maar het is beter om het op de wijze te presenteren zoals ik heb omschreven, ivm dat mensen anders toch heel veel geld er in gaan investeren, en daar een heel ongelukkig gevoel aan over houden, mocht het toch geen vervolg krijgen!!!

2w235g8.jpg

Back