Folie uit Hong-Kong

Ben erg benieuwd.......de resultaten met die goedkope folie lijken tot nu toe niet zo slecht...Maar wat dooet het op de lange duur.
Ik heb net voor ongeveer 50 euro aan oracover besteld voor mijn fourstar 60.... Toch een duur grapje.......

Langs de andere kant, als hij na enkele vluchten naakt naar beneden komt, omdat de folie er in het zwerk is afgevlogen, hoef ik mij niet bedrogen te voelen. Het was dan afgelopen jaren wel waard geweest om tot 5 keer meer te betalen voor folie.
Btw: durft Oracover ook niet los te komen na een x-tal vluchten ??

Het zal er heus niet in een keer afwaaien . :D
Voor mij is het belangrijk dat de Folie ook na jaren nog mooi is en ook de naden gewoon blijven zitten , Ik heb hier een oracover model wat al 10 jaar oud is en nog steeds zeer goed in de folie zit zonder losse naden .

Ik betaal 45€ voor 10 meter (II-wahl) in Dortmund waar ik zowiezo heen ga . ;)

Mvg Johan

Nou moe.. ik had ook een rol gekocht (zwart) om wat strepen aan te brengen aan de onderkanten van mijn vleugels. Op alle standen geprobeerd erop te strijken, beide kanten geprobeerd en het te beplakken deel goed schoongemaakt. Blijft dus gewoon niet plakken! Honing of jam plakt beter..
Krimpen deed het wel bij wat hogere temperaturen, maar aangezien het niet plakte trokken er meteen plooien in.

Later nog een houten frame geprobeerd - ook niet genoeg plak.

Misschien dat het werkt op wat vlakkere houten ondergrond, maar daar heb ik nu niks aan.

stomme vraag misschien maar heb je de beschermfolie aan de achterkant eraf gehaald ?

Da's helemaal geen domme vraag! Da's de oplossing :D Haha
Ik was oracover gewend; een half loslatende andersgekleurde beschermlaag. Ik dacht dat deze door het oprollen werd beschermd oid.
Poging twee vanmiddag .

de Ecofilm van Graupner vroeger was ook zo, doorschijnend dun folietje erachter dat je er amper afkreeg.

heb zo ooit iemand gekend die het gepresteerd had de folie er toch op te krijgen. Tot na een paar vluchten er alles af kwam natuurlijk.

veel succes met de tweede poging.

Da's helemaal geen domme vraag! Da's de oplossing :D Haha
Ik was oracover gewend; een half loslatende andersgekleurde beschermlaag. Ik dacht dat deze door het oprollen werd beschermd oid.
Poging twee vanmiddag .

Jeetje Bas, ga je schamen:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Hallo
Ik ben van plan om het ook te gaan kopen op mijn Riser, want er gaat toch wel wat folie op een 2 meter vleugel. Zal mijn bevindingen tegen die tijd posten.
mvg Rick

Dit is ook met folie uit hongkong

P1010167.jpg

Gr Lyckele

Heb je die zelf voorzien van folie? ging het een beetje goed?

Ik moet over een tijdje ook voor het eerst folien, dus zit ook te denken aan folie uit HK

Er is een nadeel aan de folie van HC.
Het word verzonden in een speciale verpakking die niks kost maar wel veel weegt(300gr) wat dus weer vezendkosten met zich meebrengt. En het weegt zelf ook aardig wat ook wel 300gr.
mvg Rick

Het word verzonden in een speciale verpakking die niks kost maar wel veel weegt(300gr) wat dus weer vezendkosten met zich meebrengt. En het weegt zelf ook aardig wat ook wel 300gr.
mvg Rick

Ieder voordeel heb z'n nadeel ( ;) )

Ik ga vanavond ook weer even folieën met mijn oude folie, en zal dan gelijk een paar foto's maken.
Misschien kunnen jullie dan zien of het dezelfde folie is.

mvg Rick

Het Duitse merk gaat je ongeveer 10 € de meter kosten, voor je Riser ga je minstens 3 meter nodig hebben, waarschijnlijk 4 meter. Kost je 40 eurotjes. Voor ong 80 € all-in koop je 5 rollen van 5 meter in HK.
Ga je later nog bouwen dan kan je wel nog 5 à 6 vliegtuigen bespannen. Reken eens uit wat het je dan gaat kosten als je dat hier moet kopen. Denk je dat je niet veel meer gaat bouwen, dan koop je best de nodige meters Oracover bij jou in de buurt.

Is het hetzelfde spul als dit?

7249c9342adf1d4.jpg

7249c9342b47412.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
Ik zit er nu een beetje over te twijfelen of ik het wel of niet moet gaan kopen.
Hoe is de ervaring met het verzenden er van zijn die kartonnen kokers groot? En als je in één bestelling electronica koop en folie komt het dan in 2 pakketjes aan?
mvg Rick

Back