fluitschip houthaler

Zie ook niet wat er mis is, ik zou hier al tevreden mee zijn geweest. Wél karakter om opnieuw te beginnen, aan de andere kant, met de ogen van Hoving in de rug...:p

ik vond het er ook wel goed uit zien.

maar ik ben niet zo voor het mooie maar voor het juiste . en aangezien dat niet goed was de bijl er in . ik wil vooral leren van de modellen die ik maak of ze er nu mooi uit zien of niet maakt me ijgelijk niet zoveel uit , maar probeer ze er wel zo goed mogelijk uit te laten zien natuurlijk.

Wat is dat toch met die fluitschepen? Worden allemaal gesloopt en weer opgebouwd. Dat slopen is zeker ook historisch correct?:confused:

ik weet het niet paulbo, mischien zelv 1 bouwen dan weet je er mischien ook van mee te klappen. het ziet er makelijker uit dan het is hoor

Het was absoluut niet vervelend bedoeld, Amazone. Integendeel, ik heb veel respect voor het slopen en opnieuw opbouwen van een model, als de bouwer niet tevreden is. Sorry als mijn opmerking verkeerd overgekomen is.

nee geen probleem hoor.

ik wou maar zeggen dat het mooilijker is dan het er uit ziet.

maar denk wel dat ik weet waar ik de fout gemaakt heb dus als ik het opgelost krijg zal ik zeker laten zien waar ik in de fout ben gegaan bij de bouw ;)

ik denk dat het nu goed gaat komen dus hier de fotos

wat er volgens mij is fout gegaan is dat ik de achterste oplang schuin naar voor gezet heb en deze moest ook gewoon recht gezet worden

DSC03273_zps19cdabe1.jpg

afbreken waar nodig en bijvullen waar het fout zit

006_zps9a166443.jpg

heb ook nog de fortuning afgebroken omdat deze nu ook niet uitkwam.
vandaag de berghouten en het raahout weer gelijmt en morgen eens kijken hoe het met de fortuning zit

006_zpsde7863b0.jpg

en een boven zicht

005_zps96afbd38.jpg

en nu terug beplanken en de reling terug goed maken

Dus als ik het goed zie blijft de vorm van de romp bij de achtersteven vanaf de berghouten recht omhoog lopen in plaats van dat hij wat naar binnen valt. Sleuf voor het roer zit dan wat dichter bij het roer.

denk het wel erik zo komt het bij mij tog uit.
ik zeg niet dat het 100% zo was maar denk nu tog wel dicht in de buurt te komen.

alles terug opgebouwd
001_zps530df601.jpg

002_zpse9a75b95.jpg

003_zps71097ad4.jpg

004_zps1b64b0db.jpg

moet nog wel een beetje bij werken aan de spiegel en wat bij schilderen, en dan kan ik aan de beplanking verder

beplanking zit er nu helemaal op en kan ik nu verder gaan met de rusten an dan aan de masten beginnen.
afwerking van de spiegel zal tussendoor gebeuren
001_zpsad06a873.jpg

002_zpsb6b1750a.jpg

003_zpsb89229ba.jpg

het witten van de waterlijn ga ik nog ff mee wachten tot ik de spiegel heb afgewerkt en het roer er heb op hangen . op naar de masten ;)

@Dirk
Ik had beloofd je nog een bericht te sturen over perenhout, maar ik kan doordat het misgaat met de verlenging van mijn "vriendschap" op het ogenblik geen PB's versturen.
Kan je misschien een email sturen naar:

ad.bakker3(at)gmail.com

dan kan ik je een email terugsturen.

Groet,

Ad

Vreemd Ad, ik ben nog nooit "vriend" geweest en heb altijd al priveberichten kunnen sturen

Ja Jan, maar ik heb er nu 980 in mijn In en Uit box zitten (die ik door de tijd al diverse keren gedeeltelijk geleegd heb). Als je geen "vriend" bent mag je veel minder PB's opgeslagen hebben dan de 1000 die je als "vriend" mag hebben.

Robert maar weer eens mailen, een week geleden zou hij het in orde maken, maar er is zeker wat tussengekomen.

Groet,

Ad

Back