Je kan de vleugel iets "vergroten" door een plaatje balsa/triplex/whatever in de buurt van de rolroeren te plaatsen. Scharniertjes erop en je hebt
1- groter vleug-oppervlak. Vliegt over het algemeen ALTIJD beter.
2- volle uitslagen van je ailerons (lees verder voor uitleg)
Nadelen is:
1-Je moet knutselen aan je vleugel, als je wat programmeert aan je ailerons hoeft dat niet (lees verder voor uitleg)
2-Extra servo, meer belasting op je BEC, moeite, werk etc.
De andere optie (dit is het "lees-verder stuk") flapperons. Misschien al vaker over gehoord. Je kunt, als je een programmeble transmittor hebt, met één knopje de ailerons een hoeveelheid graden ALLEBIJ naar beneden stellen. Een soort trim, maar dan allebij tegelijk. Zo gaan je ailerons als flaps werken. Aangezien alles netjes is afgesteld (in verband met oorspronkelijke werking ailerons) geeft deze flap-stand geen verschil in uitslag. Geen problemen met rollen en je hoeft ook niks te veranderen aan je vleugel.
Nadeel is wel dat je aileron servo's continue worden belast met een bepaalde waarde. Dat betekend dat als je een bocht maakt wel met één servo hard omhoog kunt, maar de andere is al zover naar beneden gedrukt (flap-werking) dat je nauwelijks uitslag daaruit kunt krijgen. Je verliest dus wat agility.
Keuze is aan jou. Zolang je gewoon een extra flap erbij bouwt en alles mooi afwerkt (weet niet of je krimpfolie gebruikt?) is dat wat mij betreft de beste oplossing.