FF10

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
ff10 leraar/leerling

Effe een 'on topic' stukkie weer dan.

De FF10 bevalt mij zeer goed, uitstekend zelfs ............ alleen zou ik er een leerling zendertje bij willen hebben om aan die FF10 te knopen, ik heb nog wel een oude MPX 2020 Commander liggen maar dat zal niet gaan vrees ik? ( ik ben electronica gehandicapt :wink:)
Optie 2 is een andere Futaba zender, echter om voor dit doel een nieuwe zender te kopen gaat me te ver, ben benieuwd of er een leuke 'economische' oplossing is. (nu m'n aandelen zijn gezakt :wink:)

Groet Ger.

Ik ga er een Futaba fasst 6 kanaals aan hangen , gekocht voor 50 € hier op het forum . :D

En het speciale kabeltje heb ik nu ook van Alexzzz gekocht .

Mvg Johan

compatible

Iemand enig idee of er een oude MPX commander aan de FF10 Futaba geknoopt kan worden als leerling zender, heb zo'n ding nog liggen en om er een aparte zender van Futaba voor bij te kopen? als het effe kan niet natuurlijk.

Ger.

Dat gaat niet zo één-twee-drie.

De kanalenvolgorde is anders. Dat wordt omsolderen van knuppelbedrading.
De nulstand is anders, dus die zou in service gewijzigd moeten worden. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het type Commander.
Aan de L/S kabel moet een op MPX passende Dinplug worden gemonteerd.

kabel

Hoi Jan.

Zo een MPX leraar/leerling kabel heb ik nog liggen, een Futaba kabeltje moet ik nog aanschaffen, en het type commander is een 2020 van toendertijd die Q verkocht in '95.
Wordt het allemaal een beetje rommelig dan moet ik maar op zoek naar een goedkoop passend 2e hands Futaba zendertje.
THX voor je uitleg.

Ger

Ik was er al bang voor, dat het een Commander MC zou zijn. Ga maar op zoek naar een Skysport of een T4EX. Dat is een stuk verstandiger en mogelijk ook goedkoper.

trim

Afgelopen dinsdag deed m'n trim van de rechter stick (rolroer rechts) het niet meer, s'avonds even gePBt met J v Mouwerik en s'woendags s'morgens weer gerepareerd.

Over service gesproken, toppie Jan.

Groet Ger Kovacs.

Back