Fanjet 600

Hoi Jan,

Ziet er mooi en strak uit!
Ga je de liggers in de rompconstructie zelf lamineren?

Veel plezier met de bouw verder,
Groeten, Ramses

Allen dank voor de positieve reacties; maar wie denkt dat 'ie volgend jaar vliegt moet ik teleurstellen (ik verwijs naar eerdere projecten zoals de Strega :oops:).

Ook dank voor de verkoopadressen. :)

Die strips van 0,5 x 3 x 750 van RC Hobby Parts komen goed uit qua hoeveelheid afval die ik overhou, en ze zijn nog enigszins te betalen ook. :schrik:

(Ik heb de balsa-stripper op 0,4 mm sperrholz geprobeerd, en dat gaat ook prima.)

Lamineren en combineren, dus! :cool:

Wordt vervolgd. :D

jan.

Strips zijn besteld. :cool:

Voor de rest weinig nieuws: laatste spantje geplaatst.

full

full

full

full

full

Langzaam maar zeker.

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren bij de AH even wat wasknijpers ingeslagen. :cool:

Grote voordeel van dit type: de veer is niet zo sterk; zonder beschermingsblokjes oid. kun je ze op (niet al te dik) balsa
zetten, zonder dat er moeten in komen. :p

full

Schiet mooi op ondertussen. :)

jan.

Hoi Jan ,

Geweldig die wasknijpers , moet ik zelf ook maar eens inslaan. Mooi om te zien dat je nu zo goed aan het vorderen bent. Heb je al enig idee over de aandrijving dalijk?

Ga zo door !!

Mvg,

Bart

Motor: een Mega 16/25/2, als ik me niet vergis, en dan op 3S en een 6 x 4 er achter. :confused:

MEGAMOTOR

Ik heb vanmiddag het rompdeel, zover als het nu is (de onderste twee gordingen moeten er nog in) eens op de weegschaal gelegd. :cool:

Nou, dat verbaasde me wel!

Een rol pepermunt (en eeuwige roem) voor wie het raadt cq. behoorlijk bij in de buurt komt. :yes:

Van voorste tot laatste spant: 67 cm.

Wordt vervolgd.

jan.

Ik begrijp dat de spanning ondertussen behoorlijk oploopt. :)

Het is ook spannend.

Freekt heeft er kijk op. :worship:

Het zaakje weegt nu 108 gram, en dat valt me behoorlijk tegen. :eek:

Komen er nog twee gordingen, en de beplanking bij! :mad:

Kreun . . .

Op de valreep kwam ik er achter, dat ik ook nog iets vergeten ben. :hammer:

Nou ja, het is ook geen CAD-gebeuren zoals bij bij Bart . . . ;)

full

jan.

Jippiie, zat idd zenuwachtig op de uitslag te wachten. Zie uit naar de rol pepermunt, mogelijk ooit op een modelbouw event of zo. Anders houden we het bij een virtuele rol pepermunt, ook mooi.

Succes iig, blijf het volgen

Freek

Nou . . . :(

Niet zulke goede berichten!

Een paar week geleden heb ik een proefstukje gemaakt: carbon op balsa met witte houtlijm. :?

Laten drogen, wasknijpers er af, kracht op uitgeoefend . . .

Het brak uiteindelijk wel, maar er bleven heel veel houtvezels achter op het carbon, kortom: de lijmverbinding was dus sterker dan het hout! :p

Na verontrustende berichten hier op het forum (dat je GEEN witte houtlijm moet gebruiken) dezelfde test nog een keer gedaan: het knapte zo los! :eek:

Dus nu zit ik met een stuk romp waarvan de gordingen op z'n zachtst gezegd niet erg sterk zijn . . . :mad:

(Nou ja, de indekking komt er nog overheen. :p )

Voordeel bij een nadeel: de inkepingen in de spantjes voor de laatste twee gordingen lagen dermate niet op één lijn, dat ik een carbon-strip er niet op een nette manier in kon krijgen. Dus toen maar wat hard-balsa genomen . . .

jan.

Jan, heb je weleens gelijmd met Belizell? Ik ben er erg enthousiast over. Het bruist een klein beetje, waardoor je sterke, maar toch lichte lijmverbindingen krijgt over een groter oppervlak. Ideaal voor hoekverbindingen. Als je na het indekken van binnenuit hier en daar een klein druppeltje plaats zorgt dat ervoor dat je carbon ook aan de huis vast komt te zitten.

Nou zak ik helemaal door het ijs . . . :oops:

Wie weet ergens een goede handleiding voor het indekken van het type romp zoals dat eerste stuk dat nu bijna klaar is? :confused:

jan.

Hoi Jan

Mischien heb je hier wat aan ?

Ik hoop wel dat je waterdichte kleren aan hebt , is erg koud onder het ijs.

Mvg,

Bart

Hee Bart, bedankt, precies wat ik zocht. :p

Was het stuk een paar jaar geleden al eens op het spoor gekomen, maar totaal vergeten. :hammer:

Ziet er uit als een perfecte methode.

jan.

Back