Fanjet 600

Je ziet het niet, maar laag 2 zit er op. :)

full


De verleiding is groot om hem er nu helemaal af te trekken, om te checken of 'ie wel rond blijft (als je hem er af haalt).

Maar dat doe ik toch maar niet: ben bang dat ik hem er niet meer op krijg . . . :(


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na lang meten van foto's (op PC opslaan, en dan met (+) (+) inzoomen), wordt dit het:

full


Hij is hier iets te dik geworden; iets meer dan 7 mm is beter.

Om de 90° komt een stukje 3*8 mm balsa te zitten dat er later weer af moet: zo ontstaan vier sleuven waar dan sperrholz stukjes in geplakt worden, die de duct aan de romp verbinden. :cool:

We gaan het zien.


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jan , mooi project !!!!


voor de afbeeldingen die auteursrechtelijk zijn beschermd en dus niet te downloaden zijn kan je volgende doen.

- Open het programma '' paint ''
- Zorg ervoor dat je de afbeelding die je wilt hebben zo groot mogelijk in je browser hebt
- Druk nu op ''PrtSC'' print screen op het toetsenbord
- Ga nu weer naar paint en kies '' bewerken'' '' plakken''
- Nu heb je een schermafdruk in paint die even bijsnijden en '' opslaan als'' en je hebt de foto

Mvg,

Bart
 
Bedankt Bart, ik ga het proberen.

Ondertussen begint alles, wat ik ongeveer een jaar geleden mbt. de Fantrainer bedacht (en niet vastgelegd) had, en dan mn. hoe de constructie moet worden, weer een beetje terug te komen. :hammer:

En net als toen, stelt zich ook nu weer de vraag naar de 'constructability'.

Zie Constructability - Wikipedia, the free encyclopedia.

De cabine is duidelijk, maar het achterstuk . . . :confused:

Vwb. het verticale deel: een deel van het bovenstuk (dat over de duct heen loopt) moet afneembaar worden: hoe krijg ik de duct er anders ooit in? :confused:

Vwb. de horizontale delen: ook niet verkeerd als die ook demontabel zijn: dan valt er nog wat te verstellen aan de positie van de duct.

En met demontabel bedoel ik: los opbouwen, en met een stel boutjes en moertjes vastschroeven (en in elkaar laten zitten).

De duct moet (denk ik nu) uiteindelijk dus aan vier kanten ingeklemd worden op de twee laagjes 0,4 mm sperrholz, en tussen de balsa opbouw die in vier segmenten gebouwd wordt.

Eerst maar eens proberen te achterhalen hoe breed nu bv. de kiel moet zijn . . .

full



jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren weer even zitten staren naar de tekening (3-view). :(

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de motor bereikbaar blijft? :confused:

Normaliter schroef je die er niet iedere vlucht uit en in, maar toch . . .

Vanaf de onderkant is geen optie.

Vanaf de bovenkant wel, maar waaraan bevestig ik dan dat bovenstuk van de romp dat over de duct heen loopt?

Aan het spantje waar het kapje tegen aan zit?

Dat heeft van zich zelf ook niet heel veel body . . . :nooo:

Ik hou een handdoek bij de hand. :-?


jan.
 
Eh . . . om eerlijk te zijn: ja. :oops:

Maar, misschien heb ik een oplossing: om de bovenkant van de romp vanaf het spant waar kap twee tegenaan zit, tot achter de duct / voor het kielvlak afneembaar te maken, en dat met schroeven vast te zetten op deze horzintale plaat.

full



jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En Jan ber je er al uit ?? Hoop zeker dat je doorgaat met dit project.
Ik hou wel die modellen die net ff wat anders zijn dan het ''gewone''

Ty66329.jpg


Anders kan je altijd nog een Convair Seadart bouwen . . . . ook leuk.


Mvg,

Bart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Bart,


Neenee, maak je geen zorgen, komt goed. ;)

Tenminste, ik geef het niet op. :cool:

Ik kan alleen op dit moment niet zoveel tijd aan het bouwen besteden . . . :(

Overigens, waar heb je die foto vandaan?

Lijkt me nogal een zwaar ding worden . . . 8O

Vleugels bijna constante koorde? :confused:


jan.
 
De 'kiel' begint vorm te krijgen:

full


Voor de gelegenheid een laminaat van sperrholz en carbon gebruikt (lag er al plm. 10 jaar; de sterkte moet ergens vandaan komen! :?)

full


Nu binnenkort ergens de tijd vandaan halen om de MDF-balkjes te laten zagen waar de magneetjes in komen. :confused:


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, eindelijk was de meubelmaker weer in z'n bedrijf, en heb ik de stukjes 'hout' (MDF) laten zagen. :p

WAT een dompmper. :(

Als je een gat wilt boren in een stukje MDF dat niet zo dik is, en je boort in 'de lengterichting', zeg maar: dan wordt het spul gewoon uit elkaar gedrukt. :shock:

Niet goed, geld weg. :mad:

Moet dus nieuwe stukjes 'hout' laten zagen. :hammer:

Uit een materiaal dat wat sterker is, maar wat . . . :confused:


jan.
 
Jan,

Houtboor gebruiken! niet één of andere "boort het allemaal wel" boor....Ook is MDF wat mij betrreft maar degelijk te bewerken vanaf 12 mm dikte (heb nog een badkamermeubel en wat kasten in dit spul gemaakt),


Stevo
 
Zo, weer een klein stukje verder. :D

Dit spantje heeft even geduurd voor ik 'm had zoals ik wilde. 8-O

full



Lang leve deze machine. :p

full



Stukje hardhout er tegen aan, om te voorkomen dat je er per ongeluk zomaar te veel afschuurt . . . :mad:

full



Na de buitenkant is de binnenkant aan de beurt.

full



Even kijken . . .

full


Gaatjes boren en dan kan deze ook geplaatst woden. :)


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk Jan !!! Ik kan niet wachten om te beginnen met de bouw van mijn Empire.
Maar gauw die vleugel tekenen . . .


Mvg,

Bart
 
Back
Top