F5j Trainingsdag Dalfsen

Ik denk dat we al wel veilig kunnen stellen dat het goed vliegweer wordt morgen:banana::banana:

Ik ga tot 1600 op inschrijvingen wachten, daarna maak ik een loting met een paar reserve plaatsen voor mensen die spontaan langs komen en een rondje willen proberen.

In de loop van de avond komt dat op de site te staan. Morgen zorg ik voor een startbord waar alle namen met de qr-codes op staan zodat die gescand kunnen worden.
Ik ga geen uitgebreide scorekaartjes printen, die zijn op een wedstrijd nodig als back-up en stoekproef en dat is nu niet aan de orde.
 
20200612_165604.jpg
 
Op ruim 1000m was het aanmerkelijk aangenamer dan op de grond dus ik heb het van boven bekeken :-) Aan thermiek was vandaag geen gebrek in ieder geval!
200613_dalfsen1-jpg.378704


200613_dalfsen2-jpg.378705
 

Bijlagen

  • 200613_Dalfsen1.jpg
    200613_Dalfsen1.jpg
    525,2 KB · Weergaven: 740
  • 200613_Dalfsen2.jpg
    200613_Dalfsen2.jpg
    155,3 KB · Weergaven: 745
Geweldig dagje f5j vliegen. uitermate relaxed en perfect geregeld door de organisatie. Justus en de rest vd organisatie bedankt voor deze dag!, iedereen had goede zin. prachtig weer, lekkere burgers en verbrande kuitjes;)
@ Arjen, ph-ajhijhahjijahhai, was jij diegene die die looping maakte? mn hele bel aan gort gevlogen man!;)
 
Nee geen looping, dat mag niet met een LS4. Het waren twee (hele mooie :) )steile bochten. Maar volgens mij zat ik wat hoger dan jij :friends:


 
  • Like
Reactions: jve
Leuk Arjan!

Het was een mooie vliegdag die precies heeft opgeleverd war hij voor was.
We hadden wat letterlijke draadbreukjes in de technische installatie maar dat is goed op te lossen.

En de piloten hebben aardig geoefend op laag starten. Ik heb 14 en 18 meter gehoord en ook meerdere rond de 25 gehoord....ik hoop dat er wat altis-logjes hier gedeeld gaan worden want dit was on nederlands bizar indrukwekkend vliegen!

Als we later dit jaar weer een wedstrijd kunnen vliegen hoop ik zoiets weer te mogen aanschouwen!
 
Het was inderdaad een bijna on-Nederlandse vlieg dag, warm en rustig en vooral thermisch. Ik heb het wedstrijd format maar gezien als een goede verdeling van de vliegtijd en me niet al teveel aangetrokken van de regeltjes. Vooral na de middagpauze de "jacht" ingezet op lage starts en hoewel dat niet altijd 100% lukte wil ik ze graag delen.

 
ik heb nog geen idee hoe ik de altis kan uitlezen, ben al blij dat ik m kan aflezen;) ik ga t eens bekijken;) het weer was werkelijk fantastisch. tevens een goede herinnering om je vooral wel in te smeren,ouch zeg;)
 
Het wedstrijd format was ook precies bedoeld hoe jij het verwoord Karel.

Ik ben bezig met aangepaste Timers om in de toekomst flexibeler met werk en voorbereidingstijden om te kunnen gaan.
Dat is niet iets dat ik op het veld even snel aan kan passen.

Bedankt voor de plaatjes!!
 
Ik heb tijdens de lunch wat testvluchtjes gedaan om de huidige setup te testen en daat ben ik nu zeer tevreden mee.
Dalfsen 2020 Plus Powerrr.jpg


Qua vermogen ben ik hier heel blij mee!

Ik heb daarna nog 2 rondjes mee gevlogen en heb alleen maar op half gas gestart. Dit was voor deze dag eigenlijk nog te veel want ik moest mijn best doen om 'maar' rond de 60 meter te starten, wat overigens voor mijn doen erg laag is!

Dit was mijn mooiste van de dag waarbij ik echt even moest zoeken voordat ik echt de stijgende lucht gevonden had.
Dalfsen 2020 Plus Powerrr 4.jpg
 
Dank organisatie, de altijd weer gastvrije modelvliegclub Dalfsen en mede strijders voor een zeer genoeglijk - maar wat een heet - dagje. Het was de eerste keer sinds maanden dat ik buiten de eigen provincie was en dat werd ook wel weer eens tijd.
Zelfs op wedstrijden neem ik niet alles zeer serieus, dus waarom wel bij een training.
Dus bijgaand 2 logs. Kan lager, vast wel maar geeft meer risico en ik kan nog net zoveel punten verdienen met beter op de tijd te doellanden en het monteren van schuurpapier onder de romp. Dus het huiswerk is weer bekend, dat moet eerst maar eens scherper.

Tot de volgende keer!

upload_2020-6-14_17-15-53.png


upload_2020-6-14_17-17-3.png
 
Die landingspunten zijn ook een belangrijk aandeel voor de score!

50 punten is 50 sec vliegen, dus een laatste rondje op final en dan net te laat binnen komen om hem goed op de stip te leggen is een dure!
Beter kan je die paar seconden eerder binnen komen en focussen op de 50.
 
Dit handstartje van Pascal is er ook leuk uit gekomen. Dit was totaal niet afgesproken maar Pascal zag de camera en ik hoop dat hij dacht "ik geef hem wat te filmen" en ik probeerde alleen maar mee te vliegen.

 
Back
Top