Verder heb ik al mixen gezien dat in vertikale downlijnen een klein beetje down wordt bijgemixed
Dat is typisch een voorbeeld van een foute mixer, vind ik dan natuurlijk.
Het hangt ook af van het programma wat je vliegt natuurlijk, maar ik kan dit wel onderbouwen voor P-11.
Dus, je gaat je toestel helemaal uittrimmen en eventueel mixers gebruiken om 'm meskant rechtdoor te laten gaan. Normaliter vlieg je meskant met gas er op, dus daar mix/trim je het dan op uit.
Dan kom je in de 45 graden daallijn met 4pts rol. Deze kun je idle vliegen, tenminste, ik vlieg 'm zonder gas, zodat de snelheid constant is. Dan krijg je dus dat hij op beide meskantposities in die rol ineens van je af of naar je toe gaat trekken, vanwege die downline mixer.
Verder werkt die specifieke mixer je overal tegen waar je van het gas af gaat, je trimt je toestel immers uit zoals je 'm wil hebben, en dat zal meestal met gas erop zijn. Overal waar je dan het gas eraf gaat halen, zul je de kist zien gaan duiken.
Dit is echt véél beter op te lossen door de instelhoek te veranderen, of desnoods het zwaartepunt. De downline mixer is hét voorbeeld van een mixer die je tegen gaat werken icm. andere mixers. Hij gaat er vanuit dat je alleen van het gas af gaat in verticale downlines, en dat is niet zo.
Dit alles natuurlijk mijn mening, en ieder is vrij het te doen zoals hij/zij dat wil
Het iets up getrimd staan is tegenwoordig niet abnormaal, bv. de WindS kan dit ook nodig hebben, staat zelfs in de handleiding dat dit normaal is. Ik zou dan toch de hoek van het stabilo iets aanpassen, maar soit.