eZrun, ervaringen

De eZrun(low end) en Xerun(high end) zijn eigenlijk speedpasion esc's dus ze presteren wel aangenaam.

Ik heb alleen de 35A versie getest, maar stelt echt niet teleur! de 34A versie kan zelfs 3s lipo aan, dus moet het mogenlijk zijn 3s lipo op de 9T (4300kv) motor te rijden. Dit geeft 47730rpm op 3slipo, wat dit toch wel voor zijn prij een zeer degelijke deal geeft.

Als je zou vergelijken dan rijd deze setup als een 14T brushed motor, maar no maintainance!

De Xerun zou identiek aan de speedpassion zijn en kan niet teleur stellen als hij in de lijn van de eZrun is.

Zit er serieus over te denken om ook een setje te kopen, voor een Team Associated TC5.

Is deze set qua snelheid te vergelijken met een LRP 10.5 stockspec?

Groeten, Christian

als je contstant volgas rijdt zul je waarschijnlijk langer kunnen rijden, dan als je continu remt, optrekt, remt, optrekt enz.. dit heeft er mee te maken dat een motor geen constante gebruiker is, en niemand je precies kan zeggen hoelang je zult gaan rijden.

Hoelang je rijdt ligt dus ook aan "hoe" je rijdt. Maar dat niet alleen, rij je met een offroad auto door het gras (dat is heel zwaar voor zo'n ding) dan zal de accu véél sneller leeg zijn, dan wanneer je met dezelfde auto op asfalt rijdt, dus ook daarom kan men niet zeggen hoelang je precies zult rijden.

Tot slot ligt het ook nog aan je auto, als je auto geen koggellagers heeft, of ergens op aanloopt, of vuil is zal deze minder lang rijden, dan een schone, gekogelagerde auto.

Kortom vragen hoelang je kunt rijden heeft geen nut, men kan alleen maar gokken en hopen dat ze in de buurt zitten, maar dat is natuurlijk een kwestie van goed gokken....

Groet Robert

Geschreven door Robert

inschatting? moet ik denken aan 5 min. of aan 10 of wat?

Dat hangt er dus vanaf waarmee je rijd.
Kogellagers etc.

Je kunt met alleen de gegevens van een accupack geen tijd inschatten.
Zoals Robert al zei: Het hangt af van veel factoren.

Dus gewoon zelf proberen! :)

Ik rij met een Team orion sho 4200pack een 15minuten (dit pack heeft al wat 'foute' behandelingen ondergaan en geeft slechts 3800mah, mijn lipo 3200 gaat merkelijk beter én langer, een 20tal minuten.

Dit is wel rustig rond rijden, niet constant optrekken en terug stoppen, drag brake staat af ed...

Ik ben benieuwd of de 60A ez-run regelaar 4s lipo overleeft....... iemand daar iets over gelezen?

[EDIT] Net deze site gevonden http://www.xtmodel.com/web_61/en/web_61_pro78.html Hier staat een erg leuk stukje :

sign.jpg
For 4-6 Cell Ni-xx: You needn't change the fan coming with the ESC;

sign.jpg
For 7-9 Cell Ni-xx: You must change the fan because it cannot work with such a high voltage, so please choose a high voltage fan or supply the fan from the receiver (+6V);

sign.jpg
For 10-12 Cell Ni-xx: You must choose a high voltage fan, and cut the output of the built-in BEC, then supply the receiver with an UBEC (An additional external DC-DC regulator);

Dus 4 cellen geen probleem :) Even een andere esc erin en die fan aansluiten op de regelaar bec en klaar........

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd of de 60A ez-run regelaar 4s lipo overleeft....... iemand daar iets over gelezen?

hij is 3s lipo of 12cell nimh rated net als de mamba?
dan zal hij net als de mamba, mits voldoende koeling, dit wel aan kunnen, als je wat op past...

4s lipo, dat moet wel gaan!

(je had het zelf al gevonden)

Laatst bewerkt:
Net even de 60A aangepast met een losse 2A bec en de fan op de interne bec. Dit geplaats in mijn montana 1:8 st op 4s lipo.... ging als een speer :) Regelaar wordt gewoon NIET warm..... loopt super en voelt erg krachtig. Voor nu super tevreden :)

op het forum Untitled [no, really!] is er iemand die met de 60A regelaar problemen heeft met hogere spanningen.

knap dat jij hem 4s lipo laat overleven! :pim:

Ik ben ook nog steeds heel tevreden, mijn losi Desert truck doet vrolijk wheelies met de 35A/9T combo :o

Probleem is dat je op 6 cellen hem standaard kan gebruiken, bij meer een andere fan of de fan op de bec plaatsen. Regelaar kan volgens specs op een andere site tot 4s en dat lijkt te kloppen. Liposafe deed hij netjes op 4s.....

Ik heb de 9T 3-in-1 combo binnen, vandaag beetje nat weer, dus morgen ff uitproberen..:D

Zojuist even een testrit gemaakt, hij rijd erg lekker en zeer soepel, niks op aan te merken.. niet super snel, dus lekker bestuurbaar, dit klopt ook wel met 4300kv.. ben een 5700kv gewend en natuurlijk is hij een stukkie slomer, maar dit neemt niet weg dat voor dit geld het een super combo is tot nu toe.. wil namelijk niet vooruit lopen:p

Zojuist even een testrit gemaakt, hij rijd erg lekker en zeer soepel, niks op aan te merken.. niet super snel, dus lekker bestuurbaar, dit klopt ook wel met 4300kv.. ben een 5700kv gewend en natuurlijk is hij een stukkie slomer, maar dit neemt niet weg dat voor dit geld het een super combo is tot nu toe.. wil namelijk niet vooruit lopen:p

Als ik je een raad mag geven, wees voorzichtig met de on/off knop, bij mij is ie afgebroken...

Ja, dat had ik al gelezen, ik weet dat hij niet echt sterk is en erg dun/klein, maar tot dusver gaat het goed..;)

Back