Zo'n 1,5 jaar geleden ben ik overgestapt van 35mhz naar 2,4 omdat ik steeds last had van storingen in mijn Patty Extra. Dit ging helaas redelijk mis, niet door de 2,4 maar door een kapotte Hitec servo op hoog/laag. Duidelijk te zien op de onderstaande foto die stom toevallig op dat moment genomen werd door een club genoot. 1 van de hoogteroeren staat omlaag. We waren toen bezig de nieuwe zender in te stellen.
Met dit als resultaat
:
Alle stukjes bij elkaar geraapt en in een plastic zak gedaan en zo heeft de Extra 1,5 jaar op zolder gelegen........kon er geen afscheid van nemen
De schade was aanzienlijk, zo was zijn motor los geslagen en lag de halve onderkant en motordome aan diggelen. Afgelopen carnaval (waar ik als ras echte limburger geen hol om geef) ben ik maar eens aan de Extra begonnen. Aangezien ik totaal geen bouwert ben was het maar afwachten of het me ging lukken hem nog enigszins toonbaar te maken. Zak met puzzelstukjes uitgelegd en alles proberen na te maken. cockpitkap en de rest van de romp gelukkig onbeschadigd. Nu zag ik hetzelfde toestel nog te koop staan bij de modelbouwzaak waar ik de folie haalde. Daar kostte deze kist nog 399 euro en ik ben totaal met folie, hout en lijm een 35 euro kwijt geweest dus het was het zeker waard om deze kist te repareren.
Is me vrij aardig gelukt mag ik wel zeggen:
De vleugels hadden maar erg weinig schade, gelukkig geen spanten geraakt, alleen maar een stukje balsa moeten vernieuwen en wat folie.
Met als eindresultaat:
Wat ik nu eigenlijk wil vragen.....Hij zal best wat zwaarder op zijn neus zijn geworden want ik heb niet gekeken op een stukje hout meer of minder. Ik wilde het weer stevig krijgen en heb ook de binnenkant voorzien van wat glasvezelmatten die men gebruikt voor het repareren van auto's. Nu vond ik dat nog al een aardige plakkerige troep om mee te werken en was er niet geheel gelukkig mee, maar stevig is ie in elk geval
Nu moet ik nog wat scheurtjes repareren in de motorkap maar ben er huiverig voor nog veel meer gewicht te gaan produceren. Welk spul is nu het beste om te gebruiken om zijn motorkap weer toonbaar en stevig te krijgen zonder al teveel gewicht toe te voegen?
Marc

Met dit als resultaat


Alle stukjes bij elkaar geraapt en in een plastic zak gedaan en zo heeft de Extra 1,5 jaar op zolder gelegen........kon er geen afscheid van nemen

De schade was aanzienlijk, zo was zijn motor los geslagen en lag de halve onderkant en motordome aan diggelen. Afgelopen carnaval (waar ik als ras echte limburger geen hol om geef) ben ik maar eens aan de Extra begonnen. Aangezien ik totaal geen bouwert ben was het maar afwachten of het me ging lukken hem nog enigszins toonbaar te maken. Zak met puzzelstukjes uitgelegd en alles proberen na te maken. cockpitkap en de rest van de romp gelukkig onbeschadigd. Nu zag ik hetzelfde toestel nog te koop staan bij de modelbouwzaak waar ik de folie haalde. Daar kostte deze kist nog 399 euro en ik ben totaal met folie, hout en lijm een 35 euro kwijt geweest dus het was het zeker waard om deze kist te repareren.
Is me vrij aardig gelukt mag ik wel zeggen:


De vleugels hadden maar erg weinig schade, gelukkig geen spanten geraakt, alleen maar een stukje balsa moeten vernieuwen en wat folie.

Met als eindresultaat:


Wat ik nu eigenlijk wil vragen.....Hij zal best wat zwaarder op zijn neus zijn geworden want ik heb niet gekeken op een stukje hout meer of minder. Ik wilde het weer stevig krijgen en heb ook de binnenkant voorzien van wat glasvezelmatten die men gebruikt voor het repareren van auto's. Nu vond ik dat nog al een aardige plakkerige troep om mee te werken en was er niet geheel gelukkig mee, maar stevig is ie in elk geval

Nu moet ik nog wat scheurtjes repareren in de motorkap maar ben er huiverig voor nog veel meer gewicht te gaan produceren. Welk spul is nu het beste om te gebruiken om zijn motorkap weer toonbaar en stevig te krijgen zonder al teveel gewicht toe te voegen?
Marc