Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Brian,
De motor bedoeld wordt de regelaar ??? hoeft vanuit technisch perspectief niet kort op de motor te zitten. Sterker nog, als je een afstand naar de lipo te overbruggen hebt, kun je beter de 3 motordraden verlengen dan de twee accudraden (+ en -).
Echter in de meeste F5B rompen is de ruimte zeer beperkt en wil je de regelaar zo dicht mogelijk bij de motor houden, om plaats te maken voor de aandrijfaccu. In F5J rompen is de ruimte vaak ook beperkt. Deze manier van de regelaar dicht bij de motor monteren heeft dus meer met de beschikbare ruimte te maken, dan met elektrotechnische redenen.
Als je in jouw model de regelaar op 10cm van de motor monteert, je voldoende plaats hebt voor je lipo en en je goed uitkomt met het zwaartepunt is dat prima.
Ik ben vooral benieuwd of Nan inmiddels ook volkern vleugels gaat aanbieden.
Mooi om te zien hoe NAN bijna jaarlijks verbeteringen (toen ik nog zelf een X vloog noemde ik het een experiment) realiseert op een ontwerp waar veel mensen nog graag en goed mee vliegen. Kan me nog heugen dat op diverse fora beweerd werd dat voor succesvol F5J vliegen een F3J ontwerp echt niet meer kan.
Vraag, waarom zou jij graag zien dat NAN volkern vleugels zou gaan aanbieden? De huidige bouwwijze beheersen ze tot in de puntjes. Het profiel is wat dikker dan de huidige trend dus voor de stevigheid is het ook niet nodig.
Johnny