Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Apart dat in een product wat bedoelt is om te isoleren (krimpkous) materiaal word gebruikt wat stroom geleid (koolstof)Hallo,
Zwarte krimpkous bevat veelal ook koolstof.
.
Hallo,
Zwarte krimpkous bevat veelal ook koolstof.
Hier waren de antennes van de ontvanger in zwarte krimpkous door een koolstof romp naar buiten gevoerd.
De eigenaar had steeds het gevoel dat tijdens het vliegen het signaal zo nu en dan niet top was.
Er zijn toen metingen verricht en inderdaad, de vermoedens klopten.
Ik heb een flinke verzameling krimpkous en heb de zwarte eens doorgemeten. Bij zowel de PVC als de Polyolefine kous heb ik de oppervlakte weerstand als wel de weerstand van binnen naar buiten gemeten en die is met een normale universeelmeter niet meetbaar, dwz meerdere honderden MegaOhm.
Dit kan dus geen kortsluiting en brandplekken veroorzaken.
Deze krimpkous kan je dus gerust als isolatie gebruiken.
Bovengenoemde opmerking hoeft niet in tegenspraak te zijn met mijn meting.
Wanneer er voldoende kool is verwerkt in de kunststof zou het wél een afscheming kúnnen opleveren, hoewel de gelijkstroom geleiding nul is omdat er geen continue verbinding is van alle kooldeeltjes.
Of het zo is weet ik niet, maar misschien wel een goed idee om het laatste (werkzame) deel van een antenne niet in zwarte krimpkous te stoppen.
onderstaand een stukje tekst van de site kabelbinders.nl. Komt dus overeen met de bevindingen in het blad FMT
......
Krimpkous/krimpbuis in de kleur zwart is uitstekend UV bestendig door de toevoeging van koolstof.