Even voorstellen, en een vraag!

Bedankt! Was hem daar idd al tegen gekomen maar als ik hun website moet geloven hebben ze bijna niks meer op voorraad.
Denk dat ik iig eerst een RTF pakket ga zoeken, brushless motor en 2,4 GHZ. Zijn er verder nog dingen waar ik naar moet kijken voor het uitkiezen voor mijn eerste toestel?

De EZ Hawk wordt op veel plaatsen aangeboden. Ik heb hem hier al voor een lagere prijs gezien. (natuurlijk wel even goed controleren of de leveringsomvang gelijk is ;-)

De reikwijdte van een 2.4 Ghz zender is normaal gesproken veel méér als 100 meter. Je zult eerder het toestel niet (goed) meer kunnen zien als buiten bereik komen.
Je kunt het natuurlijk testen, maar dan moet je al iemand in de buurt hebben met zo'n zender die je het kunt vragen.

De zender zal in ieder geval een heel eenvoudige zijn, waarvan het de vraag is of je hem ook voor iets anders (ander vliegtuig) kunt gebruiken.
Maar goed, voor een 150 euro weet je of het iets voor je is, en als het niks is kun je het setje misschien nog verkopen (als er tenminste nog iets over is om te verkopen :-P )

Heel erg leuk toestel, maar NIET om mee te beginnen ;-)
enorme snelheid en het vermogen om allerlei trucs uit te voeren zijn een garantie voor tevredenheid.
Maar niet voor jou. Jij moet het juist van een wat langzamer en gemoedelijker toestel hebben om het te leren.
Met dit toestel hier wordt het secondenwerk :rolleyes:

In mijn vorige posting hintte ik al op de kans om als leerling 'alleen' het toestel te laten crashen. Met dit toestel is er geen sprake meer van een mogelijkheid maar van een zekerheid ;-)

<edit> Off topic, je hoeft niet de hele tekst te quoten als je antwoord. Je kunt een (het grootste) deel deleten en alleen het relevante, waar je reactie op is gebaseerd, laten staan. Het wordt dan een stuk overzichtelijker.
Kijk als voorbeeld naar mijn quote in deze reactie, van de website van dat toestel.

Dit toestel is veel te klein voor een beginner met deze is het crash verzekerd.:rolleyes:
Trouwens de mensen hebben het hier al duidelijk uitgelegd welke toestellen het beste passen om te beginnen.

Nog even over 2,4 GHz:
Dat heeft niets met zendbereik te maken.
Het bereik is voornamelijk afhankelijk van het zendvermogen.

Bij veel RTF setjes zit een zender maar daar moet je je niet veel van voorstellen.
Je kunt beter een 2e hands set overnemen of iets meer uitgeven aan een degelijke zender...

Een uitzondering daarop zijn de RTF sets van Parkzone / Eflite / Hobbyzone, die kun je kopen met een Spektrum zender.
Ook Multiplex heeft RTF sets met een behoorlijke zender.
De prijzen van deze merken zijn hoger maar toch voordelig te noemen.

Voorbeelden:
E-Flite Apprentice S 15e RTF met SAFE Technology (EFL3100) - Radiografische vliegtuig webshop van Nederland

Multiplex EasyStar II RC zweefvliegtuig RTF 1365 mm in de Conrad online shop

Dit zijn beide prima beginnerstoestellen.

Edit:
Ik heb laatst een klein zwevertje gekocht "voor erbij" is 3 kanaals zonder rolroeren.
Heel leuk voor bij heel weinig wind:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/674219/Multiplex-Panda-RC-zweefvliegtuig-RTF-1160-mm

De multiplex shark en de funman zijn ook leuk om te beginnen maar vrij klein dus ook windgevoelig.

Goed gezegd, Erik :)

Dus Vali, ga niet naar die jurod site, maar kijk liever bij de andere links die ze hier aangeven. En als je toch rtf wil, dan is Multiplex een betere keuze, ook E-flite is dan beter dan het (sorry dat ik het zeg) , het prullebakspul van jurod.

Bedankt voor de reacties allemaal! Wat een fijn hulp op zon forum en een stuk wijzer geworden. Beste dus een iets duurdere toestel aanschaffen van een beter merk maar meer plezier van. Ik herhaal, ben nog totaal een leek op het gebied van rc vliegtuigen, dus tips zijn altijd welkom. Hartelijk dank!

Lees in het beginners subforum eens een paar van de "welk beginnerstoestel?" discussies, je zult zien dat bepaalde modellen steeds genoemd worden.

en wat dacht je van dit toestel
Heb ik ook en vliegt hardstikke leuk.

Alleen is het bestuurbare neuswiel vrij kwetsaar (waarschijnlijk zoals bij alle kisten met zo'n neuswiel). Ik heb het stuurheveltje bij het neuswiel al een keer moeten vervangen door een (zelfgemaakt) heveltje.
Je kunt het neuswiel wel vastzetten. De kist is dan tijdens starten en landen nog redelijk bestuurbaar, maar een scherpe bocht met taxiën is er dan niet meer bij.

Back