EU A1/A3 Vliegbewijs halen

Wat mij het meest tegen de borst stoot is dat er commerciele partijen zijn die er een slaatje uit slaan.
20-25 Euro is voor iedereen wel op te brengen, ook voor jongeren.
Maar dat kost het exploitantenbewijs al.
De goedkoopste "opleider" is DDA met 39,95.
Maar dat is gewoon een website, een domein met veel data kost 20 euro per jaar.
Een cursusje is makkelijk op te zetten en een examentje ook, dus kosten voor de opleider zijn nihil.
En in andere landen is dat helemaal gratis.. ja, belasting maar wij betalen hier meer belasting over alles dan in die andere landen.
Dan ook nog de oudere vliegers.
Op veel clubs zitten veel oudere vliegers die veel plezier en afleiding hebben aan de hobby.
Die ga je nu ineens, op het 75e of ouder, verplichten een online cursus te gaan doen als ze gewoon bij een boer op een veldje of op het duin willen vliegen.
En dan ook nog van hun pensioentje elk jaar 23 euro afdragen aan de RDW.
Zou voor velen een reden kunnen zijn om te stoppen en dan thuis weg te gaan zitten kwijnen.
GJ

De oorzaak is drones.
De testvragen gaan alleen over drones.
En wij betalen er vrolijk aan mee. Ik zit nu op 50 euro.

Als je de online cursus hebt gedaan ben je nog niet klaar.
Met dit papiertje wil je naar de rdw om je vliegbewijs te krijgen.
Heeft er al iemand dit vliegbewijs aangevraagd?

De online cursus zelf gaat om het vliegbewijs.
Zonder vliegbewijs kun je al naar de RDW om je registratie (verplicht) te kopen. Ook al staat er wat anders (lekker heh?).

Laat dat "vrolijk" maar weg hoor... o_O

In "het andere topic" staat, dat wij vermoedelijk ook nog een transponder in elk vliegtuig in moeten bouwen.
Waar blijft het officieele bericht dat er voor vliegclubs andere regels gelden? Of het ik dat gemist?
Verder begrijp ik sommigen het niet fijn vinden als je kritisch bent. Die hebben dan maar pech ;).

Dit staat bij de EASA over de UK en Brexit:

On January 1, 2021 EU aviation safety legislation, including Regulation (EU) 2018/1139 establishing EASA, no longer applies to the UK. As of that date, the UK is considered as a third country and no longer has the status of an ‘EASA Member State’.

Dus de engelse zou niet meer geldig zijn.

Ik heb nog een andere mogelijkheid onderzocht.
Hier kan je als Nederlander ook je test doen.
Bij Eurocontrol in Luxemburg, in engels.
Echt alleen maar gericht op drones en best moeilijk.

https://trainingzone.eurocontrol.in...hboard.jsf?dashboardId=6&client=&locale=en-gb

GJ

Laatst bewerkt:
En de Duitse is ook gewoon te halen.
upload_2021-1-5_20-1-37.png

• Like
Reactions: Cnn
Onno, ik kon geen ander land invullen dan Duitsland, Nederland als woonplaats was niet mogelijk.

Hoe heb je dat dan gedaan?

GJ

Maar ook daar kan je geen Nederland kiezen, dan moet je echt een land buiten de EU kiezen.

Deze pagina toch?
De gele highlight, daar staat bij landkeuze alleen maar buiten de EU.
Maar ze controleren nog je gegevens, als je een ander land ingevuld hebt dan je paspoort dan zal het ingetrokken worden.

lba.JPG

Vandaag berichtje van de Ierse IAA gehad, verwachten autorisatie 16 januari. Wellicht hebben zij het drukken dan gebruikelijk vanwege de nieuwe regelgeving in heel Europa.

Back