EU A1/A3 Vliegbewijs halen

Op Facebook staat een advertentie van Drone Class. Hun drone-opleiding is nu in de aanbieding.
Hij was 129 euro en nu nog maar 99 euro.
En je krijgt ook nog korting op een WA-verzekering.

Schiet maar raak mensen!

Dit staat bij de EASA over de UK en Brexit:

On January 1, 2021 EU aviation safety legislation, including Regulation (EU) 2018/1139 establishing EASA, no longer applies to the UK. As of that date, the UK is considered as a third country and no longer has the status of an ‘EASA Member State’.

Dus de engelse zou niet meer geldig zijn.

Ik heb nog een andere mogelijkheid onderzocht.
Hier kan je als Nederlander ook je test doen.
Bij Eurocontrol in Luxemburg, in engels.
Echt alleen maar gericht op drones en best moeilijk.

https://trainingzone.eurocontrol.in...hboard.jsf?dashboardId=6&client=&locale=en-gb

GJ

Vanmiddag bovenstaande gemaakt, keuze Franse / Engelse taal.
Gratis, ook voor niet ingezetene van Luxemburg.
Heb er 3 uur over gedaan ipv de opgegeven 1,5.
Leeftijd kwestie en niet gewend om in het Engels te studeren.
Certificaat is in alle EU landen geldig inclusief: Zwitserland, Lichtenstein, Noorwegen en IJsland.

Groet Hans

@glasbloazer , de Luxemburgse is best moeilijk, veel meer gericht op wetgeving.
Ik kwam de training niet door, na 3x heb ik het opgegeven, ik heb al 3 bewijzen dus het was niet echt nodig.

GJ

Welke is geldig in Nederland? (behalve die uit Nederland)
Volgens de EU wetgeving: alle in EU landen gehaalde certificaten zijn in de gehele EU geldig.
Dus een Iers certificaat, van een Nederlandse ingezetene is hier geldig zoals ook een Iers certificaat van een Ier die in Nederland wil vliegen (maar waarom zou hij dat willen eigenlijk?)hier geldig is .
UK is een ander verhaal.
In sommige voorlichting van de overheid lijkt dit niet zo, maar ik ga mij niet extra voor €10 aanmelden bij het RDW. (ik heb momenteel 2 certificaten: laat ze maar komen)

Het Franse certificaat had ik al gehaald vóór de gecancellede Kanaal overtocht van 2019, maar met die van 2022 in de steigers komt dat weer goed van pas.
Daarvoor zal ik ook nog even een UK versie bij moeten scoren, maar moet te doen zijn.
Voor thuisgebruik heb ik inmiddels ook een Salzburger/Weense versie... :D

• Like
Reactions: Cnn
Vanavond gewoon de nederlandsche a1/a3 certificaat gehaald via dutch drone acadamy
Gewoon voor betaald.
had er geen zin in om moeite te doen om het ergens gratis te halen
Tja hobby kost geld.

Back