Endeavour Occre 1:54

• Topicstarter Topicstarter Flying Scotsman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De Endeavour heeft een beetje rare boeg aan onderzijde. Die loopt met een holling naar binnen bij de kiel.
Ik heb deze foto's van MSW gepikt, daar zie je hem niet geschuurd met het zwart van de lasercut. Ik kan mij herinneren dat de kit die ik had dit ook zo had.

123.jpg 124.jpg

Je moet straks de iets overmaatse balsa boegblokken plaatsen en dan de ronding erin schuren. Dit zou ik echt met de hand doen. Dit is geen makkelijke klus

D8EB6920-D979-45D1-8CD2-08F5B53581CE.jpeg
De Endeavour heeft een beetje rare boeg aan onderzijde. Die loopt met een holling naar binnen bij de kiel.
Ik heb deze foto's van MSW gepikt, daar zie je hem niet geschuurd met het zwart van de lasercut. Ik kan mij herinneren dat de kit die ik had dit ook zo had.

Bekijk bijlage 402619 Bekijk bijlage 402620

Je moet straks de iets overmaatse balsa boegblokken plaatsen en dan de ronding erin schuren. Dit zou ik echt met de hand doen. Dit is geen makkelijke klus

Je bedoeld deze ronding ?

Ja, je gaat normaal recht bij de kiel zoals Hans ook zegt, maar bij de endeavour zit daar weer een bocht om de zandstrook weer min of meer in lijn met de kiel te brengen. net als achter. Bij mijn schipje (schaal 1 op 100) vond ik dat best lastig. Je wil ook niet zien hoe onder de 2e laag planken uitzag. Bij jouw zit het goed omdat je boeg uit een massief blok bestaat dadelijk. Ik moest de planken door laten lopen.
Best een uitdaging.
Ook een mooi schip om te bouwen ivm de mooie vorm die hij heeft

Geef anders een voorbeeld van jou boeg in wat details dan gaat het nog meer spreken voor hem.
Ik weinig mooie foto's en van de boeg bijna niks. Het scheepje zelf heb ik ook niet meer.
Dit is wat ik nog kon vinden

IMG_0004.JPG IMG_0008.JPG IMG_0009.JPG IMG_0013.JPG

Dit was mijn eerste schip dat ik gemaakt heb, het was een heel oud modelbouwpakket met zeer slechte beschrijving. Nul ervaring maar door dit forum toch een mooi eindresultaat.

Net nog de twee vulstukken voor de boeg geplakt kan de lijm ff een nachtje drogen. En ja dan komt komt het bekende stof happen. Tot nu toe heb ik hier nog geen schuurpapier gebruikt.
438E5C53-FE95-4927-88B8-86F2AE70391F.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Net nog de twee vulstukken voor de boeg geplakt kan de lijm ff een nachtje drogen. En ja dan komt komt het bekende stof happen. Tot nu toe heb ik hier nog geen schuurpapier gebruikt.
Bekijk bijlage 402885
Wow! Dat wordt inderdaad stofhappen! Waar koop je dat hout, als ik vragen mag? Ik wil ook graag mijn boegje wat opvullen, want hij loopt heel rond. Tevens zou ik wat extra plankjes van verschillend hout hebben om een beetje mee te oefenen, zonder al mijn hout van de kit te gebruiken. Ik heb de Endeavour op de site van OcCre bekeken. Heel mooi model!

Wow! Dat wordt inderdaad stofhappen! Waar koop je dat hout, als ik vragen mag? Ik wil ook graag mijn boegje wat opvullen, want hij loopt heel rond. Tevens zou ik wat extra plankjes van verschillend hout hebben om een beetje mee te oefenen, zonder al mijn hout van de kit te gebruiken. Ik heb de Endeavour op de site van OcCre bekeken. Heel mooi model!
Dit (vulblokken ) zit in de bouwdoos. Overig hout kun je ook bij Hans ( Kolderstok) bestellen, je kunt hem via de mail ff benaderen

Dit (vulblokken ) zit in de bouwdoos. Overig hout kun je ook bij Hans ( Kolderstok) bestellen, je kunt hem via de mail ff benaderen
Aha. Okay, fijn dat de bouwdoos zo compleet is! Damn! Ik had net besteld bij Hans! Had ik het maar geweten, staat niets over op zijn site. Maar ja, dat had ik zelf ook kunnen weten natuurlijk. Ha, die vent die hier postpakketten komt brengen zal zich wel afvragen wat ik in mijn schild voer, zo onderhand staat hij elke dag voor de deur haha! :rofl:

Mooi werk en blijft een van mijn favoriete schip. En ja, de boeg is moeilijk maar niet onmogelijk. Sommige Nederlandse schepen hebben dezelfde boeg.

Marcus

Aha. Okay, fijn dat de bouwdoos zo compleet is! Damn! Ik had net besteld bij Hans! Had ik het maar geweten, staat niets over op zijn site. Maar ja, dat had ik zelf ook kunnen weten natuurlijk. Ha, die vent die hier postpakketten komt brengen zal zich wel afvragen wat ik in mijn schild voer, zo onderhand staat hij elke dag voor de deur haha! :rofl:
Nee - er zijn diverse dingen die (nog) niet op de site staan. Diegene die de website bij houd (mijn zoon) heeft ook zijn gewone werk, en heeft het daar erg druk mee.
Ik heb verschillende soorten hout liggen, of ik kan het - als ik het niet heb - wel bestellen.
Hier dus inderdaad even een mail sturen wanneer je wat nodig hebt.

Ik heb alles klaar liggen schuurblokken korrel 80 en 120 vijl en kleine schaaf. Zit echter te twijfelen over de aanpak en hoe te beginnen ik heb hier echter maar 1 kans en moet het direct goed doen.
Is het volgende correct:
1 : blokken schuren de ronding van de boeg over de gehele hoogte (A)
2: blokken schuren gelijk aan de bb en st kant van het schip (B)
3: blokken onderkant gelijk maken met onderkant schip C

E2676616-7B79-4404-BB70-5C16367AA569.jpeg

Dat lijkt me helemaal correct Henk, alleen dit als 1ste regel neerzetten, tekening pakken en altijd in het oog houden hoe de lijnenloop op de tekening is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back