F
Flying Scotsman
Guest
Meeste is gedaan met een schaafijzer/ schraapijzer en weinig schuurpapierNou zeg dat schuurwerk valt helemaal niet tegen voor een vliegende schotmooi stukkie schuurwerk hoor Henk
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Meeste is gedaan met een schaafijzer/ schraapijzer en weinig schuurpapierNou zeg dat schuurwerk valt helemaal niet tegen voor een vliegende schotmooi stukkie schuurwerk hoor Henk
![]()
bevestig een geleidelat over de volledige lengte net boven of net onder de eerste aan te brengen huidstrook, en zorg ervoor dat deze een perfecte zeeg heeft.
Mmmmmm, dan moet ik even op padAbsoluut een goed advies!! Voor geleidelat neem een styreen strip. Dat werkt perfect en geeft een geweldige zeeg, het buigt namelijk zeer geleidelijk.
Ik heb dat zelf ook afgekeken van anderen, ik zag het zo vaak dat het dus eigenlijk wel goed moest werken. En inderdaad.
Bekijk bijlage 403822 Bekijk bijlage 403823
Kijk, ik weet dus niet eens wat dat is... Gaat dat beter dan met schuurpapier? Ik heb alleen een paar vijltjes en schuurpapier en mooie nieuwe zaagjes!Meeste is gedaan met een schaafijzer/ schraapijzer en weinig schuurpapier
Kijk, ik weet dus niet eens wat dat is... Gaat dat beter dan met schuurpapier? Ik heb alleen een paar vijltjes en schuurpapier en mooie nieuwe zaagjes!
Bij mij om de hoek, aardige man, maar zijn magazijn ziet er nog rommeliger uit dan de werkplek van Mees.
Tja , om alleen al de directie tevreden te houden.leuk nieuw kuntsel ruimte bouwen vooral als het grooter wordt
Dat ziet er heel mooi uit.
Als ik mag, toch een paar bemerkingen
- het is niet gebruikelijk om de eerste laag rompbeplanking in korte latjes uit te voeren, omdat dit naderhand niet meer zichtbaar is, en de constructie verzwakt.
- het lijkt er op vanuit het gebruikte camerastandpunt dat de latten in het midden van het schip geen zeeg hebben, maar een perfect rechte lijn volgen. De zeeg in de beplanking werd aangebracht om het in het midden doorbuigen van de romp op hoge golven te verminderen.
- het lijkt er ook op dat je bij de 2e beplanking perfect de loop van de 1e beplanking volgt. Hoe meer de 2e huidlaag de naden van de eerste overlapt, hoe steviger de constructie wordt.
Daarom wijk ik bij de eerste beplanking altijd een klein beetje af van de plankrichting van de definitieve beplanking.
Hiermee wil ik geenszins zeggen dat je romp niet mooi of niet stevig zou zijn hoor.
Veel plezier met de inrichting van de nieuwe werkplek.
Dat komt toch wel vaker voor Herby
Dank voor de toelichting Henk, ik had er niet aan gedacht dat de 2e huidlaag uit 2 verschillende kleuren kon bestaan.
Daarmee komt 2/3 van mijn opmerkingen te vervallen,maar misschien kunnen ze nuttig zijn voor iemand anders![]()