Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het doel van de 50 kohm potmeter en de (instel)weerstanden op de tekening ontgaat me. Maar misschien is het doel van de schakeling heel anders...
Ik gebruik dus een 12 volt ruitmechanismemotor als stuurservomotor omdat het kwa gewicht anders niet te doen is. (denk ik)
Dat verklaart in ieder geval iets. De potmeter van 50 kohm wordt dan zeker aangestuurd door een gewone servo. Zo worden de schakelmomenten van de twee relais verlegd en zo kan de ruitenwissermotor die voor het sturen zorgt worden in- en uitgeschakeld. De positie van de wielen volgt dan de positie van de servo.
Dat verklaart in ieder geval iets. De potmeter van 50 kohm wordt dan zeker aangestuurd door een gewone servo. Zo worden de schakelmomenten van de twee relais verlegd en zo kan de ruitenwissermotor die voor het sturen zorgt worden in- en uitgeschakeld. De positie van de wielen volgt dan de positie van de servo.
Daar zitten wel en paar beperkingen aan. Vooral onnauwkurigheid. Precies sturen wordt moeilijk. En het wordt in de relais een vonkencircus dat zeker invloed zal hebben op de levensduur van de relaiscontacten.