EK F3A Oostenrijk te Kapfenberg

Doen ze netjes, foto;s zijn behoorlijk goed bijgewerkt, en de punten staan er ook snel op,

Danny had iets beter gescoord dan Derk, Job iets minder dan Derk.

Good luck guys!
 
Vanuit juryoogpunt:

Gisteren de jury meeting gehad. Deze was voor het eerst onder regie van Michael Ramel en ik moet zeggen dat ik, en met mij ongeveer de hele jurygroep, onder de indruk was. Erg goede ideeen die ik ook maar eens naar nederkand moet brengen.

Vandaag de eerste dag gehad met vroege dienst, d.w.z 5.30 ging de wekker en om 6.40 ging de eerste warm up flight omhoog!
Zoals dus schijnbaar al op inyternet staat, heb ik inderdaad onze heren vandaag beoordeeld. De punten geven het goed aan in mijjn ogen. Derek liep te rillen als een rietje. Zijn kaken maakten nog meer lawaai dan zijn motor :-). Het was erg koud op dat moment. We'll jammer dat hij geen gebruik heeft kunnen maken van de op dat moment perfecte omstandigheden, geen wind.
Job maakte eigenlijk gewoon een goede vlucht zonder grove fouten. Ik denk dat je blij mag zijn met zo een eerste vlucht.
Danny vloog gewoon heel leuk.
In het geheel heb ik vandaag geen echt slechte vluchten gezien. Het algemene niveau is goed. O ja, van 34 piloten, 6 brandstof.
Opvallend, Marc Rubin is van elektro terug naar brandstof gegaan. Hij vloog vandaag veel beter dan ik hem ooit heb zien doen. Zou het toch de brandstof zijn .......
Morgen is het weer vroeg en krijg ik de andere helft te zien.
Trouwens, het weer is vandaag in ieder geval droog na een totaal verregende vrijdagmiddag.
 
] Erg goede ideeen die ik ook maar eens naar nederkand moet brengen.

Werd ie niet gelynched dan? mijn ervaring is dat als je met ideen komt, dat als kritiek gezien wordt, en mensen boos worden :P

Vandaag de eerste dag gehad met vroege dienst, d.w.z 5.30 ging de
wekker en om 6.40 ging de eerste warm up flight omhoog!

Crisis.. 6:40.. dan was die vorige wedstrijd waar je over berichtte, toch beter :)

Wat ik toch altijd weer verbazingwekkend vind.. in de NL competitie is er eigenlijk altijd weinig twijfel en is het vrij duidelijk.. Derk bovenaan en dan daaronder de subtop, het verschil is meestal toch nog wel behoorlijk.. en dat dat op een EK ineens omgedraaid is.. heeft Derk dan toch last van stress, of stond Danny gewoon beter te vliegen (dan dat ie in de NL competitie doet) ?
 
afgelopen winter op de ITOP in Parijs had Derk daar schijnbaar ook wat last van.

Ik heb even de raw scores van enkele piloten bekenen. Wat me opvalt is dat er weer veel 6-7-8 gejureerd wordt, verder 3 en 9 voor hetzelfde figuur gezien, ...

Moet ik daar nu mijn bedenkingen over hebben of is dit echt normaal voor zo'n evenement ?
 
afgelopen winter op de ITOP in Parijs had Derk daar schijnbaar ook wat last van.

Ik heb even de raw scores van enkele piloten bekenen. Wat me opvalt is dat er weer veel 6-7-8 gejureerd wordt, verder 3 en 9 voor hetzelfde figuur gezien, ...

Moet ik daar nu mijn bedenkingen over hebben of is dit echt normaal voor zo'n evenement ?

Tja, ik ben geloof ik niet echt een 678 jurylid ben, maar vandaag werd er gewoon erg veel 678 gevlogen. Zoals ik al zei is het niveau in groep 1 van vandaag gewoon goed en misschien wat doorsnee. Als er 678 gevlogen wordt zul je dat toch echt moeten geven. Er zijn inderdaad een paar (weinig) gevallen waar een 3 en 9 staan. Sommige zijn te verklaren. Ikben wat strenger op het eersyte figuur en geef ook 3en waar andere veel minder streng zijn. Zolang het consequent is heb ik er minder moeite mee.
Dan nog hoor ik af en toe vreemde uitleg over bepaalde figuren......
 
Werd ie niet gelynched dan? mijn ervaring is dat als je met ideen komt, dat als kritiek gezien wordt, en mensen boos worden :P



Crisis.. 6:40.. dan was die vorige wedstrijd waar je over berichtte, toch beter :)

Wat ik toch altijd weer verbazingwekkend vind.. in de NL competitie is er eigenlijk altijd weinig twijfel en is het vrij duidelijk.. Derk bovenaan en dan daaronder de subtop, het verschil is meestal toch nog wel behoorlijk.. en dat dat op een EK ineens omgedraaid is.. heeft Derk dan toch last van stress, of stond Danny gewoon beter te vliegen (dan dat ie in de NL competitie doet) ?

Nieuwe ideeen in hoe de methodiek toe te passen. De methodiek is niet veranderd. Dat is toch een heel verschil. De sporting code wordt niet veranderd, althans niet hier, maar hoe je tot de juiste toepassing komt en waar de uitdagingen in p11 zitten.

Qua Derek: hij vloog echt beneden het niveau wat ik van hem gewend ben. Waar dat aan ligt weet ik niet.
 
Qua Derek: hij vloog echt beneden het niveau wat ik van hem gewend ben. Waar dat aan ligt weet ik niet.

ah ok, dan maak ik mij nog geen zorgen, voor wat ik er van gezien heb, heeft Derk dat wel eens, maar herstelt hij zich goed.. en zoals je zelf al aangaf, is nog niet alles gevlogen :)
 
Live report: Deze morgen een vertraagde start. Het is flink aan het regenen en de wolken hangen laag. De bewolking is en blijft een probleem. Een 4-tal vluchten gemaakt, weer lage bewolking en het blijft regenen. Nu weer wachten op hogere bewolking. Regen maakt niets uit.
10.30: weer een stop voor lage bewolking. Rond de 13 piloten gezien.
 
Laatst bewerkt:
Volgens Job nr.5

Klopt.

Om 2 uur waren we dan eindelijk klaar. Knetterkoud!!! Dus net maar eens een hete douche genomen...
Zoals gezegd was het kl... weer met veel regen. Echter er stond ook heel weinig wind dus in die zin was eigenlijk perfect weer.
In deze groep zitten de, wat men vind, toppers maar ook de mindere goden zitten hierin. CPLR had gisteren gewoon geen goede vlucht. Veel wind. Vandaag echter was hij goed, echt goed!! Maar ook nu was seba erg goed. Iets andere stijl, maar ook zeer precies. Toch zie ik dan weer naamjurering de kop opsteken.
Wat opvalt zijn wat mij betreft de zwitsers. Alle 3 vliegen ze erg sterk!
Matt is het ook nog niet verleerd.

Relatief zie ik veel dubbeldekkers (amethist), meer dan vorige jaren. Ook nog 1 ventura (een ier)
Veel wind s-en. Ook nu 3 kisten met dubbele prop, seba, schenk en selva.
Vandaag ook een elektro gehad die het niet deed. Geluidstest gedaan en toen hij wou opstijgen deed hij het niet.... Opnieuw aangesloten en vliegen maar. Resultaat: spin was buiten tijd.

Toen ik van het veld ging was Danny net aan het vliegen. Het zag er van afstand goed uit, maar dat zegt heel weinig.

BTW: dit kost me best wat tijd, want de enige connectie hier is via mijn blackberry..... Krijg moeie duimen.
 
Ik kon het al herkennen in de cijfers. Tienen bij Seba en CPLR als jij geen fouten ziet. Hier zie je de anderen dan negens geven.

De site wordt heel accuraat bijgehouden en wij zien de uitslagen gedurende de dag binnenkomen. Dat bindt je op afstand aan het gebeuren.
Foto's zijn ook erg compleet met vliegers en toestellen en sfeerbeelden. Als je iemand van de organisatie treft mag je onze waardering hiervoor doorgeven.

BTW: dit kost me best wat tijd, want de enige connectie hier is via mijn blackberry..... Krijg moeie duimen.

Het wordt gewaardeerd.
 
Tja, als je geen fouten ziet is het een 10! Is het perfect? Je zult het niet perfecter zien, en dan mag dat een 10 zijn. Als iedereen een 9 geeft dan mag je welhaast aannemen dat het perfect is en dan is een 10 gerechtvaardigd. P of geen P.

De huidige front page foto geeft trouwens een beeld van deze morgen. Eerste tentje zit ik, maar je ziet mijn schrijver. Trouwens een geweldig idee van die tentjes! Geeft ongeveer aan hoe er georganiseerd is, helemaal top.
 
De Nederlandse afvaardiging

Ik heb naar de foto's op de officiële site gekeken en kwam daar een paar leuke foto's tegen van de Nederlandse afvaardiging:

Derk van der Vecht:
_mg_7433.jpg

_mg_7436.jpg


Danny van Vliet:
_mg_7508.jpg

_mg_7510.jpg


Job Verkerke:
_mg_7566.jpg

_mg_7568.jpg



En als ik het goed heb ons jurylid, Bob Romijn:

_mg_7402.jpg

(correct me if I'am wrong!)

succes mannen!
 
Tussenstand

Voorlopige tussenstand (pre TBL):

Rang Naam Land Totaal R1 R2
1 PAYSANT-LE ROUX Christophe FRA 999,6 514,2 485,4
2 SILVESTRI Sébastiano ITA 999,4 506,8 492,6
3 MAYR Gerhard AUT 955,6 467 488,6
4 KAISER Stefan LIE 939,6 459,6 480
5 MATT Wolfgang LIE 918 456,2 461,8
6 ZEINER Markus AUT 915,8 457,6 458,2
7 MAZZUCHELLI Marco ITA 902,4 438,4 464
8 DANKSAGMUELLER Helmut AUT 900,2 437,6 462,6
9 DRACK Patrick SUI 898 450,4 447,6
10 RUBIN Marc SUI 895,6 442,6 453
11 ROMBAUT Juan ESP 892,8 437,2 455,6
12 BURBAUD Loïc FRA 892,4 446 446,4
13 FREMMING Ola NOR 888,4 444,4 444
14 ULSAMER Guenther GER 883,2 433,4 449,8
34 VAN VLIET Danny NED 821,2 412,6 408,6
38 VAN DER VECHT NED 816,4 403,8 412,6
48 VERKERKE Job NED 785,4 385,4 400

(1 tm 14 halve finale)

Henny
 
even :offtopic:

In 1984 op het EK in Genk werd het computer systeem van Oswald Hajek gebruikt ( en daarvoor reeds op het "freundschaftsfliegen" in Salzburg/Kraiwiesen )
Ieder jurylid had een kastje met toetsen van 0 tot 10 en had de mogelijkheid om zelf in te toesten zonder helper >> de score kon door de toeschouwers gevolgd worden op verschillende schermen, en bij de landing stond het totaal er reeds op
Daarvan is men afgegaan zie ik , en schrijft alles terug op met pen en papier

P.s. in die tijd was Arthur Beekman jury...
 
Back
Top