Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
welke zouden jullie nemen???
Tim Jones test zo'n nieuw type 120 motor, video-link onder, en heeft daarmee aan vermogen en zeker vliegtijd geen gebrek. Dat vermogen blijft ook gewoon gelijk tot de tank leeg is. Accu's moeten nog een flinke ontwikkeling doormaken wil je daar ook zo 6+ minuten mee kunnen vliegen Pinion In The Pocket With Tim Jones - YouTube[...]
Brandstof zou ik sowieso niet doen. De meerwaarde is tegenwoordig echt nul en zeker als je denkt daarmee in de eigen 'achtertuin' te gaan vliegen levert het meer gezeur op dan het mooie geluid e.d. waard is.
Koop een extra paar accu's, een echt goede lader en brandstof heli's hebben het nakijken op vrijwel alle fronten.
[...]
Wat wil je zelf?
Ik zelf ben ooit begonnen omdat ik een voorliefde voor rook en herrie heb
Vandaar dat ik zelf voor een nitro gegaan ben toen ik wat groter ging
Ik heb zelf gewoon wat minder met electro..
Is voor mij wat ongrijpbaarder, bv een regelaar begeeft het gewoon zonder waarschuwing
Nitro is ook wel wat vogelen en heeft ook zo zn dingetjes, maar als er wat misgaat blijkt meestal dat de motor al een tijdje signalen gegeven heeft...
En kun je bij jou in de buurt/club met nitro terecht?
Zeker als je nieuw ben in de nitro's, is een helpende hand eigenlijk onmisbaar
Tim Jones test zo'n nieuw type 120 motor, video-link onder, en heeft daarmee aan vermogen en zeker vliegtijd geen gebrek. Dat vermogen blijft ook gewoon gelijk tot de tank leeg is. Accu's moeten nog een flinke ontwikkeling doormaken wil je daar ook zo 6+ minuten mee kunnen vliegen Pinion In The Pocket With Tim Jones - YouTube
Brandstof en elektro hebben zo beide gewoon voor en nadelen waar je lang over kan discussieren![]()
Goed, hij vliegt daar slechts 4 minuten. Te zien aan het feit dat het wat onverwachts kwam zal de lipo misschien niet helemaal vol zijn geweest, maar los daarvan is de power misschien wel drie keer meer. Een iets mindere setup en je zit echt met gemak op die 6 minuten.
Met mijn eigen heli's haal ik die 6 minuten in idle-up met gemak, ook al vlieg ik lang niet zo hardcore als in de bovenstaande filmpjes.
Daar ben ik het niet mee eens. Brandstof heli's halen het niet in kracht bij zelfs de meeste stock electro heli's. In vliegtijd bestaan er soms verschillen, maar tegen welke prijs? Benzine of nitro moet je weer bijkopen. Een lipo stop je in een oplader en je kunt diezelfde dag weer vliegen.
Overigens ligt de mij bekende gemiddelde vliegtijd van bijvoorbeeld de Align 600N toch echt op maar 7 minuten ofzo, dus zo'n wereld van verschil bestaat daar niet.
Precies, Je vliegt niet zo hardcore, niet hardcore vliegen=langere vliegtijd, geld voor zowel Nitro als Elektro.
Een lipo, een lader, en een voeding kost je 200 euro of meer, kannetje brandstof, 30 euro...![]()
Hij meldde overigens ''wat in onze mars ligt'' Dat kan dus hoveren zijn, of rondvliegen. en bekijk het dan eens van de andere kant, de normale 6s setup van een 600, Wordt echt lang en breed ingehaald door de nitro versie
600N gaat makkelijk 10 minuten tot kwartier op n tank bij leren vliegen. haal zelf 8 minuten 3d. en dat is met een gemodificeerd motor.
Overigens zijn filmpjes geen representatieve waarneming van power.. je ziet gewoon niet hoe hard het gaat.
Bovendien kan je met elektro veel hogere toerentallen draaien waardoor je meer power lijkt te hebben.
wat zijn we toch weer lekker bezig zeg :teacher: