Een springer tug voor een gepensioneerde

Ben weer een beetje gerustgesteld.
Was wel ff schrikken hoor.

Onderwatergedeelte gespoten, vind het wel een toffe kleur.

Grotefoto-YSVUJYXQ.jpg

De kleur boven de waterlijn is ook al binnen, maar eerst de onderkant goed laten uitharden.

Grotefoto-VDL4DLNL.jpg

Ook de bovenbouw in een eerste laag wit gespoten.
Vooraf een opening gemaakt onder het luik, daar komt ook nog een stukje trap in. Moet toch ook iets onder het luikje te zien zijn.

Grotefoto-HCZNAYBC.jpg

Grotefoto-DBJBAATY.jpg

Het railingwerk en trap staan inmiddels ook in de gele verf, nog niet helemaal klaar en alles moet nog worden uitgericht.

Grotefoto-NCJSQNJ4.jpg

Grotefoto-7488MHPL.jpg

Grotefoto-JNIHJOBY.jpg

Vanavond wordt er niet veel gedaan, Dokter Tinus kijken, mijn enig favorite programma op TV.

Hoi,

Ik volg je bouw nog steeds op de voet en het ziet er goed uit. Welke kleur/merk heb je voor het onderwaterschip gebruikt?

Groeten, Kees

Kees, gewoon mij blijven volgen. :yes: :D

Ik heb voor het onderste gedeelte Nato Brown van Tamya gebruikt, kleur nummer is TS-62.

Ik ga proberen om de komende tijd de boel een beetje af te krijgen, anders gaat het na de vakantie worden.

Ga ik even kijken hoe de Tug er bij staat, begint het overal te roesten.:D

Je vraagt je af, is het genoeg, is het te veel, tja, meer is minder maar is dat nu ook het geval.

Grotefoto-NCZBE4AP.jpg

Grotefoto-NKJVMTU7.jpg

Grotefoto-Z4XTZRCW.jpg

Grotefoto-PTCRIUTA.jpg

Grotefoto-UPHZKRTE.jpg

Grotefoto-JEDQB4IZ.jpg

Nog even een update, zal wel weer even duren voor de volgende komt.
Het geld is op, nee hoor, binnenkort op vakantie.

Een aandrijving voor het roer mag natuurlijk op een dergelijk werkschip niet ontbreken.
Kwam ergens een plaatje tegen hoe zo iets er uit zag dus maar weer de knutselbak tevoorschijn gehaald en iets gemaakt wat er een beetje op lijkt.
Tevens het dekhuis achterop veranderd, vond die eerste toch niet geweldig.

Grotefoto-8AGGMFBG.jpg

Natuurlijk komt er ook een beschermrooster boven.
Deze is verder afgedekt met een plaatje heldere styreen zodat er geen water in het bakje kan blijven staan.

Grotefoto-RJDFHIIP.jpg

Om het beeld van de Tug vast te houden hier nog een overzichtplaatje.

Grotefoto-DOCJOKEO.jpg

In het stuurhuis staat al een figuur, deze zal denk ik daar wel gebruikt gaan worden, moet alleen nog op zoek naar een matroos met een waterslang die dan het dek zal schoonspuiten.

Tot later ergens half oktober, iedereen verder veel bouw- en vaarplezier.

In het stuurhuis staat al een figuur, deze zal denk ik daar wel gebruikt gaan worden, moet alleen nog op zoek naar een matroos met een waterslang die dan het dek zal schoonspuiten

Kan je niet beter een matroos zoeken die in je vakantie een bikhamer en verfkwast ter hand neemt? :p
Knap gedaan, het lijkt op de foto's of hij echt zo verroest is.

Het is weer eens tijd om wat te updaten.
De vakantie heeft nu lang genoeg geduurd.
Tijdens mijn vakantie bedacht ik dat de energie aansluiting wel iets beter kon dan met wat kroonsteentjes.
Even wat printkroontsteentjes gehaald, dan heb ik ze maar vast in huis, op een plaatje gesoldeerd en in de romp geplakt met epoxy.
Nu ziet het er voor mij weer een stuk beter uit en vertrouw ik er op dat er geen kortsluiting of storing zal optreden.

Grotefoto-BFFOM8F3.jpg

Grotefoto-8VKNDGTD.jpg

Grotefoto-JDDHACDQ.jpg

De 2 blauwe draden gaan naar de hoofdschakelaar in de schoorsteen.
De bedrading naar de accu's zit van onderaf gesoldeerd.
Tevens dient de getwiste rood/zwarte draad om straks aan te sluiten aan de oplader.

Gelukkig is je vakantie voorbij want ik vind dit een leuk verslag om te lezen. Goed gedaan ook met die kroonsteen. Ben nu al benieuwd naar je volgende model

Ondanks wat belemmeringen in het lichaam (komt vast door de leeftijd) toch maar een beetje weer aan het scheepje zitten prutsen.
De hut moet er natuurlijk ook eens opgezet gaan worden.
Eerst een koker er onder gezet zodat de hele boel netjes in de kolom geschoven kan worden.
Gelijk kreeg ik het idee om de hut op en neer te laten bewegen maar gelukkig was ik dat idee ook weer snel kwijt.:D

Grotefoto-TCWJPFQU.jpg

Zo kan de hut stevig in de kolom zakken.

Grotefoto-XHZN4GMA.jpg

Zakken maar

Grotefoto-JPN3ZHP6.jpg

En zo zit de hut op zijn plek

Grotefoto-XQZNHOCT.jpg

De onderkant van de hut ook nog een beetje verstevigd zodat de bemanning later niet door de vloer kan zakken.

Grotefoto-4FGVCAJE.jpg

De trap naar het dak van de hut geplaatst.

Grotefoto-CRSNEHNY.jpg

Duidelijk te zien dat er wel wat achterstallig onderhoud is.
Maar ja, het is een werkschuit en dan mag het wel een beetje roestig zijn, toch.

Grotefoto-476BC8YZ.jpg

Volgende stap is de stuurhut definitief vast te zetten en de verlichting aanbrengen. Als we het nog mogen beleven dat we wat beter weer krijgen dan kan ik de romp ook verder afwerken en een kleurtje voor het bovenwatergedeelte aanbrengen.

Kees, bedankt voor de tip.
Ik gebruik al 3 tinten roest, Vallejo Panzer 301 light rust, 303 yellow rust en train color 001 oxido rust.

Komt misschien niet helemaal over vanwege de flits, zelf kan ik er wel tevreden over zijn.

Back