Van harte gefeliciteerd Jan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit zou dan een gelukje bij een ongelukje zijn, want wat Jan schrijft over de lengte klopt wel (alhoewel een las bij het lasersnijden nog geen halve mm wegneemt). En je kunt beter een stukje weghalen dan een stukje eraan passen (maar dit laatste was bij Hollandse schepen niet ongebruikelijk)Het gaat er al deftig uit zien Jan. Wat betreft het bovenste berghout zou deze korter kunnen zijn. Hier komen de ornamenten aan de zijkant die er voor zorgen dat je een gedeelte van het berghout weer weg zal moeten wegzagen. Wat dat betreft had je ze bij de boeg moeten laten aansluiten.
Als je de romp zo in zijn geheel ziet liggen ben ik zelf ook weer aangenaam verrast door dit model. In mijn hoofd circuleren al ideeën over een 1 op 36 schaal (deze is nu 1 op 72).Update 29
Na de reparatie in de vorige update heb ik de rest van de berghouten aangebracht zoals globaal te zien is op het overzicht van de huidige situatie
![]()
Het bovenste berghout, hier geel gekleurd, bleek iets te kort. In het normale pakket wordt dit gemaakt uit een volledige lat. In mijn speciale eiken uitvoering is het in vier delen lasergesneden uit een eikenplank. Op die manier zitten er dus ook drie lassen in. Overigens zijn die door het geel verven nauwelijks meer te zien. Ik denk dat Hans hier exact hetzelfde patroon heeft gebruikt als de onderliggende huisplank. Wel zo makkelijk. Maar voor de tweede lat is de omtrek natuurlijk wel iets groter. Waarschijnlijk is dat mede de reden dat ze te kort zijn. Hans, als dat zo blijft in latere pakketten zou je hier rekening mee kunnen houden, door wat overmaat aan te brengen.
Maar met een stukje ertussen friemelen val het niet meer op.
![]()
Verder zit ik te denken aan een kleurtje voor de hele romp. Ik denk sterk aan vDijksBruin. Ik heb een stukje binnenkant gedaan en dan ziet het er zo uit.
![]()
Zo lijkt het niet eens zo veel verschillend maar het is echt een stuk donkerder dan op deze foto.
Het is natuurlijk een werkschip dus het hoeft er niet strak uit te zien. Ik kan er nog even over nadenken want ik ga nu weer iets verder met de Bounty.
Wordt vervolgd.
Met alle ideeën die ik in mijn hoofd heb kan ik nog tientallen jaren vooruit!Ideeën zat. *Hans* doe ermee wat je wil.
Het gaat haar lijnen steeds mooier accentueren. Mooie vordering, Jan.Update 29
Na de reparatie in de vorige update heb ik de rest van de berghouten aangebracht zoals globaal te zien is op het overzicht van de huidige situatie
![]()
Het bovenste berghout, hier geel gekleurd, bleek iets te kort. In het normale pakket wordt dit gemaakt uit een volledige lat. In mijn speciale eiken uitvoering is het in vier delen lasergesneden uit een eikenplank. Op die manier zitten er dus ook drie lassen in. Overigens zijn die door het geel verven nauwelijks meer te zien. Ik denk dat Hans hier exact hetzelfde patroon heeft gebruikt als de onderliggende huisplank. Wel zo makkelijk. Maar voor de tweede lat is de omtrek natuurlijk wel iets groter. Waarschijnlijk is dat mede de reden dat ze te kort zijn. Hans, als dat zo blijft in latere pakketten zou je hier rekening mee kunnen houden, door wat overmaat aan te brengen.
Maar met een stukje ertussen friemelen val het niet meer op.
![]()
Verder zit ik te denken aan een kleurtje voor de hele romp. Ik denk sterk aan vDijksBruin. Ik heb een stukje binnenkant gedaan en dan ziet het er zo uit.
![]()
Zo lijkt het niet eens zo veel verschillend maar het is echt een stuk donkerder dan op deze foto.
Het is natuurlijk een werkschip dus het hoeft er niet strak uit te zien. Ik kan er nog even over nadenken want ik ga nu weer iets verder met de Bounty.
Wordt vervolgd.