J
jeppe
Guest
mooi man,
echt een super systeem !
echt een super systeem !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
leuk kleurenschema jeroen! ga zo door!wat voor accu gebruik je?
Ik kan me voorstellen dat jullie een boel plezier hebben gehad...
Een paar suggesties:
Zolang de Fox niet bestuurd wordt, doe dan net als de parachutisten: na de eerste dropping weet je hoe ver de Fox downwind terecht komt. Verleg het afwerpgebied ongeveer even ver upwind... hoef je niet telkens die sloot over...
Je piggy back systeem (wel een leuker woord dan Hückepäck...) is dusdanig van vorm dat de Fox er alleen in overtrokken toestand af kan. Zelfs als de Fox optimaal is getrimd kost je dat iedere keer een boel hoogte. Ik denk dat als je die verhoging achter het vlak waar de Fox vleugel ligt, wegsnijdt, hij soepeler los komt.
Ik heb het elders ook al eens gesuggereerd, en voor jou is het mosterd na de maaltijd... maar als je gaat hückepäcken met een moederschip dat toch geen grondstart maakt, is het wel zo makkelijk om de lading niet bovenop, maar onderaan vast te maken... als je de Fox onder de buik van de Easy hangt wordt de bevestiging veel simpeler; hooguit krijg je een beetje dwarse afwijking omdat het richtingsroer van de Fox niet in het midden kan zitten.
De pitch afwijking die je nu hebt, komt omdat de Fox vrij ver naar voren zit; alle draagkracht die de Fox vleugel levert zit een stuk vóór je zwaartepunt. Als je de steun zó aanpast dat de vleugel van de Fox nul instelhoek heeft tov het stabilo van de Easy, dan vliegt de Easy weer ongeveer trim.
Beter/mooier.en waarom heb je eigenlijk 2 rolroer servo's??? verder netjes gemaakt
en waarom heb je eigenlijk 2 rolroer servo's??? verder netjes gemaakt
tja, 't scheelt je natuurlijk wel een paar gram (3,5 tot 9 afhankelijk van wat voor servo's je gebruikt). Op zo'n klein ding niet onbelangrijk, zeker als het moet zweven.
Enne, ailerons afzonderlijk trimmen? Op een Fox??